STRUCTURING THE CONTENT OF CULTURAL EDUCATION SELF-ASSESSMENT OF THE PERSONALITY OF EARLY YOUTH IN SOCIAL AND VALUE ACTIVITIES
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6966Keywords:
personal self-affirmation, programme of development, personality of senior pupil, self-realization, social-valuable activityAbstract
In the article the author expresses essence of personality's self affirmation, explains maintenance and principles of construction the programme of development a personality of senior pupil From self-affirmation to self-realizations which is a theoretico-methodological base for a conscious management students by their development.
Downloads
Metrics
References
Белкин А.С. Основи возрастной педагогики. учеб. пособие для студентов вьісш. пед. учеб. заведений - М.: Академия, 2000.
Бех І.Д. Виховання особистості: У 2 кн. Кн.і: Особистісно орієнтований підхід: науково-практичні засади. - К.: Либідь, 2003.
Бондаревская Е.В. Гуманнстнческая парадигма личностно ориентированного образования/ Е.В. Бондаревская // Педагогика. - 1997. - №4. - С. 16-20.
Красовицький М. Людина - мета, а не засіб. - К.: Ред. Загальнопед. газ., 2003. - С. 5-22. - (Бібліотека «Шкільного світу»).
Педагогічні технології: теорія і практика: Навчальний посібник / За ред. проф. М.В. Гриньової. - Полт. Держ. Пед. Ун-т. ім. В.Г. Короленка. - П., АСМІ, 2004.
Селевко Г.К. Воспитательная система саморазвития школьника завоевывает признание практиков. Школа и воспитание: [Опыт России] / Г.К. Селевко // Народное образование. - 2004. - №8. - С. 155-164.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 O.V. Bezkorovayna
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.