COOPERATION BETWEEN TEACHER AND PARENTS DURING ADAPTATION CHILDREN TO PRESCHOOL INSTITUTION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6971Keywords:
children, adaptation, preschool establishment, educator, familyAbstract
This article describes the problem of contribution between the educator and parents in the period of child's adaptation to preschool establishment characterizes the variety of forms interactions of the preschool establishment with the family.
Downloads
Metrics
References
Арнаутова Е. Метода обогащения воспитательного опьіта родителей // Дошкольное воспитание. - 2002 - № 9. - С. 52-59.
Богуш А.М. Витоки мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку. - К., 1997.
Дуброва В. Допоможемо батькам - допоможемо і дітям. // Палітра педагога - 1998 - № 1. - С. 28-31.
Захарова Н. Адаптація дітей до дитсадка // Дошкільне виховання. - 2006. - №4. - С. 8-10.
Клименкова О. Делимся опытом организации работы с родителями // Дошкольное воспитание. - 2005. - № 3. - С. 45-46.
Концепція дошкільного виховання в Україні. - К.: Освіта, 1993. - 16 с.
Концепция дошкольного воспитания // Дошкольное “воспитание. - 1989. - № 5. - С. 10-47.
Концепция дошкольного воспитания // Дошкольное воспитание. - 1989. - № 9. - С. 15-45.
Костяна В. Новые подхода к адаптации детей раннего возраста // Дошкольное воспитание. - 2006. - № 1. - С. 34-36.
Котырло В.К., Ладавир С.А. Детский сад и семья. - К., 1984. - 119 с.
Пятковская Т.А. Семья как естественный фактор воспитания // Родительское собрание. - 2003. - №3. - С. 25-28.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 O.V. Stepanyuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.