PROCEDURAL APPROACH IN THE ORGANIZATION OF LEARNING AT THE LESSONS OF GEOGRAPHY

Authors

  • І.А. Kozachenko Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6973

Keywords:

pupils, learning process, process-based approach

Abstract

The theoretical analysis of the processual approach problem in the organizing of the learning process at the geography lessons has been given in the article; the different forms and methods of the organizing of the learning process at the geography lessons have been shown.

Downloads

Metrics

PDF views
57
Abstract views: 84 / PDF downloads: 57

References

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник І С.У .Гончаренко. - К.: Лібідь, 1999. - 376 с.

Педагогика: [учеб. пособие] / Под ред. Ю.К. Бабанского. - М.: Просвещенне, 1983. - 608 с.

Савченко О.Я. Дидактика початкової школи: [підручн. для студентів] / О.Я. Савченко. - К.: Абрис, 1997. - 416 с.

Урок географії. Від класики - до сучасних технологій / За ред. В.П. Корнсєва. - X.: Вид. група «Основа», 2006. - 176 с.

Шатных А.В. Современный урок географии. Ч. 3: Методические разработки уроков географии в 10 классе / А.В. Шагных. - М.; Школуная Пресса, 2002. - 128 с.

Published

23-06-2009

How to Cite

Kozachenko І. (2009). PROCEDURAL APPROACH IN THE ORGANIZATION OF LEARNING AT THE LESSONS OF GEOGRAPHY. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 559–564. https://doi.org/10.31812/educdim.6973

Issue

Section

Current issues of modern secondary school