PROCEDURAL APPROACH IN THE ORGANIZATION OF LEARNING AT THE LESSONS OF GEOGRAPHY

Authors

  • І.А. Kozachenko Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6973

Keywords:

pupils, learning process, process-based approach

Abstract

The theoretical analysis of the processual approach problem in the organizing of the learning process at the geography lessons has been given in the article; the different forms and methods of the organizing of the learning process at the geography lessons have been shown.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 76 / PDF downloads: 53

References

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник І С.У .Гончаренко. - К.: Лібідь, 1999. - 376 с.

Педагогика: [учеб. пособие] / Под ред. Ю.К. Бабанского. - М.: Просвещенне, 1983. - 608 с.

Савченко О.Я. Дидактика початкової школи: [підручн. для студентів] / О.Я. Савченко. - К.: Абрис, 1997. - 416 с.

Урок географії. Від класики - до сучасних технологій / За ред. В.П. Корнсєва. - X.: Вид. група «Основа», 2006. - 176 с.

Шатных А.В. Современный урок географии. Ч. 3: Методические разработки уроков географии в 10 классе / А.В. Шагных. - М.; Школуная Пресса, 2002. - 128 с.

Published

23-06-2009

How to Cite

Kozachenko І. (2009). PROCEDURAL APPROACH IN THE ORGANIZATION OF LEARNING AT THE LESSONS OF GEOGRAPHY. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 559–564. https://doi.org/10.31812/educdim.6973

Issue

Section

Current issues of modern secondary school