INTERACTION OF THE SOCIAL TEACHER OF THE SCHOOL WITH PARENTS: TENDER APPROACH

Authors

  • L. Yatsenko Pereyaslav-Khmelnytsky State Pedagogical University named after G. Skovoroda

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6976

Keywords:

gender, gender upbringing, gender approach, gender equality, gender education, social teacher, senior pupils, parents

Abstract

In this article are considered the problems of organization of senior's educational process based on the gender approach at comprehensive school, which is realized because of cooperation between school social teacher and parents.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 72 / PDF downloads: 66

References

Тендерні аспекти: сучасний вимір // Психолог. - 2005. - № 9. - С.3-6.

Кобелянська Л. Розвиток тендерної освіти в Україні в контексті сучасних соціально-політичних перетворень // Гендер: реалії та перспективи в українському суспільстві: Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 11-13 грудня 2003 р.). - К.: ПЦ «Фоліант», 2003. - С. 139-142.

Хрисанова С.Ф. Словарь тендерних терминов / С.Ф. Хрисанова - X.: САБО-ЛТД, 2002. - 100 с.

Published

23-06-2009

How to Cite

Yatsenko, L. (2009). INTERACTION OF THE SOCIAL TEACHER OF THE SCHOOL WITH PARENTS: TENDER APPROACH. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 25, 582–590. https://doi.org/10.31812/educdim.6976

Issue

Section

Current issues of modern secondary school