Etymologization of the word as a means of forming students' interest in studying the subjects of artistic and aesthetic cycle

Authors

  • S.A. Batrak Kryvyi Rih State Pedagogical University
  • O.V. Kovalska Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6985

Keywords:

concept, etymology, interest

Abstract

The article Batrak S.A., Kovalskaya O.V. analyzes some theoretical and pedagogical principles of forming students' concepts in lessons on subjects of artistic and aesthetic cycle (grades 5-11), the possibility of using etymologization to increase interest in the process of learning them knowledge.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 89 / PDF downloads: 51

References

Выготский Л.С. Мышление и речь / Лев Семенович Выготский // Собрание соч. изд. 5, исправ. - М.: Лабиринт, 1999. - Т.2. - 352 с.

Програми для загальноосвітніх навчальних закладів Художньо-естетичний цикл. 5-11 класи / Затверджено Міністерствам освіти і науки України (лист №1/11 6611 від 23.12.2004 р ). - А.: Ірпінь, ВТФ «Перун», 2005. - 232 с.

Кизеллек Райнгард. Минуле Майбутнє Про семантику історичного часу / Райгард Козеллек: [пер з нім.]. - К.: Дух і літера. 2005. - 380 с.

Гадамер Г.Г. Истина и метод. Основы философской герменевтики / Ганс-Георг Гадамер, [пер. с нем. и вступ, ст. д.ф.н. Б.Н. Бессонова]. - М.: Искусство, 1991. - 704 с.

Левчук Л.Т. Основи естетики: [навч. посів.] Л.Т. Левчук, О.І. Онішенко. - К.: Вища шк., 2000. - 271 с.

Татаркевич В. Історія шести понять: Мистецтво. Прекрасне Форма. Творчість. Відтворництво Естет. Переживання Владислав Татаркевич, [пер. з пол В. Корніснка]. - К: «Юніверс», 2001. - 368 с.

Published

14-12-2009

How to Cite

Batrak, S., & Kovalska, O. (2009). Etymologization of the word as a means of forming students’ interest in studying the subjects of artistic and aesthetic cycle. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 26, 28–36. https://doi.org/10.31812/educdim.6985

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)