Use of active teaching methods on the problem of formation of ensemble skills of students of music and pedagogical faculties

Authors

  • D.V. Bondarenko Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.6990

Keywords:

music teacher, ensemble skills, repertoire, vocal education

Abstract

The article pays special attention to the need to use active teaching methods in the process of forming the professionally necessary ensemble skills of the future music teacher.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 100 / PDF downloads: 56

References

Петрушов С. М. Практичні основи організації самостійної роботи студентів у вищому навчальному закладі: навч.-метод. посібник / С.М. Петрушов, Л.В. Шевцов. - Алчевськ: Дон. ДТУ, 2005. - 114 с.

Новые подходы к организации самостоятельной работы студентов по общественным наукам: сборник материалов межвузовской научно-методической конференции. - К.: КНИГА, 1991. - 115 с.

Безпалько В.Л. Слагаемые педагогической технологи / В П.Б еспалько. - М.: Педагогика, 1989. - С. 48-61.

Маркс К. Сочинения / К. Маркс, Ф. Энгельс. - 2-е изд. - Т. 29. - С. 188.

Вербицкии А.А. Совершенствование педагогического процесса в вузе / А. А. Вербицкий // Советская педагогика. - 1986. - № 6.

Украинський радянський енциклопедичний словник, в 3-х т. / [редкол.: А.В. Кудрицъкий та ін.]. - 2-е вид. - К., 1987. - С. 756.

Новий тлумачний словник української мови: в 4 т. / [укл. В. Яременко, О. Сліпушко]. — К.: Аконіт, 1990. - С. 941.

Моляко В.Д. Психологічна готовність до творчої праці / В.Д. Моляко. - К.: Знання. 1989. - 48 с.

Ямницький В.М. Вплив емоційних ситуацій на творчу діяльність учнів: дис. ... канд. псих, наук: 19 00.01 / В.М. Ямницький. - Одеський ін-т ім. К. Д. Уманського. - Одеса, 1993. - 144 с.

Published

14-12-2009

How to Cite

Bondarenko, D. (2009). Use of active teaching methods on the problem of formation of ensemble skills of students of music and pedagogical faculties. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 26, 63–67. https://doi.org/10.31812/educdim.6990

Issue

Section

Articles