Specificity of the work of a ballet master teacher in children's amateur choreographic studio
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7000Keywords:
choreography teacher, pedagogical skillsAbstract
The article deals with the specific features of the ballet-mas ten profession. The main tasks in the work with the children’s choreographic group are determined, and the main teaching methods as means of influence on the pupils and on the level of the improving of the own pedagogical s kills, are determined, too.
Downloads
Metrics
References
Богалюбскил М.С. Музыкально-хорсографическос искусство в системе эстетического и нравственного воспитания / М.С. Боголюбская. - М.: ВНМЦНТ и КИР, 1986. - 92 с.
Бондаренко Л. Методика хореографічної роботи у школі і позашкільних закладах / Л. Бондаренко. - К.: Музична Україна. 1974. - 238 с.
Годовський В. М. Теорія і методика роботи з дитячим хореографічним колективам. Метод, рекомендації, лекції, навчальна програма / В. Годовсъкий. - Рівне: РДГУ. 2000. - 73 с.
Зубатов С.Л. Методика роботи з хореографічним колективи [новч. посібн.] / С.Л. Зубатов. - К.: ІПК ПК, 1997. - 99 с.
Кан-Калик В.А. Педагогическая деятельность как творческий процесс / Виктор Абрамович Кан-Калик. - М.: Высшая школа, 1977. - 262 с.
Рогинский В.М. Азбука педагогического труда / В.М. Рогинский. - М.: Высшая школа1, 1990. - 245 с.
Тарасов М.И. Классический танец / Николай Иванович Тарасов - М.: Искусство, 1971. - 487 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2009 О. Hordyeyeva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.