Substantive analysis of value competencies of future teachers of fine arts

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7005

Keywords:

competence, jurisdictions, valued jurisdictions

Abstract

The article offers contentual analysis of future art teachers‘ value competencies. The analysis of notions competencies and competence is given.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Зимняя И.Л. Ключевые компетентности / И.А. Зимняя // Высшее образование. - 2003. - №5.

Компететнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи (зб. наук. праць] / [під ред. Овчарук О.В.]. - К.: К.І.С., 2004. - 112 с.

Краевский В.В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах / В.В. Краевский, А.В. Хуторской // Педагогика. - 2003. - № 3. - С. 3-10.

Сластснин В.А. Формирование личности советской шкачы в пр оцессе профессиональной подготовки / В.А. Сластенин. - М.: Просвещение, 1976. - 160 с.

Хоружа Л.Л. Етична компетентність майбутнього вчителя початкових класів: Теорія і практика / Хоружа Л.Л. - К: Преса України, 2003. - 320 с.

Хуторской А.В. Определение общепредметного содержания и ключевых компетенций как характеристика нового подхода к конструированию образовательных стандартов: (доповідь на Відділенні філософії освіти та теоретичної підготовки РАО) [Електронний ресурс] / А.В. Хуторской // Интернет-журнал "Ейдос". - 2002. - 23 квітня. - Режим доступу до доповіді: http:/faww.etdo3.nifournain002AM 2 3.htm

Published

14-12-2009

Issue

Section

Articles

How to Cite

Substantive analysis of value competencies of future teachers of fine arts. (2009). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 26, 148-151. https://doi.org/10.31812/educdim.7005

Most read articles by the same author(s)