Technology of integration of expressive means in the chinese musical drama kunqu in its parallels to the liturgical mystery drama of europe

Authors

  • Lyu Bintsyan National Musical Academy of Ukraine named after. P.I. Tchaikovsky

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7012

Keywords:

Chinese music drama Kuncyuy, liturgical drama, historical metaphysics

Abstract

The Chinese music drama Kuncyuy in her parallel to liturgical drama - of Europe. The Article illuminates the questions history metaphysicians on example of the parallelismartistic event 15-16 ages upon their urgency for modem listeners.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 54

References

Асафьев Б Музыкальная форма как процесс / Б. Асафьев - М. -Л.: Музыка, 1971. - 379 с.

Бусева-Давыдова И. Искусство Византийского мира / И. Бусева-Давыдова // Энциклопедия для детей, [гл. ред. М. Аксенова]. - М.: Аванта, 1997. - Т. 7. Искусство. - Ч. I. - С. 170-219.

Виноградова Е. Китайская музыка / Е. Виноградова, А. Желоховцев // Музыкальная энциклопедия в 6-ти томах. -М.: Советская энциклопедия. 1974 -Т. 2. - С. 807-815.

Гумилев Л. Этносфера История людей и история природы / Л. Гумияев. - М.: ЭКОПРОС. 1993. - 544 с.

Захарова О. Риторика и западноевропейская музыка XVII - первой половины XVIII века / О. Захаров - М.: Музыка, 1983. - 77 с.

Конрад И. Запад и Восток / Н. Конрад. - М: Наука. 1966. - 561 с.

Кречмар Г. История оперы / Г. Кречма: Academia, 1925. - 406 с.

Диванова Т. История западноевропейской музыки до 1789 г.: в 2 т. - М: Музыка, 1982 - Т. I. - С. 696.

и Фенлуа Миф - сказка как сюжетная основа и образная сущность оперы В. Моцарта "Волшебная флейта": композиция и исполнение магистер. раб. - Одесса. 2 (Юб. -42 с.

Лосев А. Античная музыкальная эстетика / А. Лосев. - М.: Музыка, 1960. - 194 с.

Ма Вей Концепція форми я музиці Китаю і Свропи аспекти композиції та виконавства: автореф дис. на здобуття наук, ступеня канд. мистецтвознавства, спец. 11.00.03 «Музичне мистецтво» - Вей Ма. - Одеса, 2004. - 17 с.

Маркова Е. Неоевропоцентризм и неосимволизм начала XXI века / Е. Маркова /Неоевропоцентризм музыкальная культура на рубеже столетий. - Одесса: Астропринт, 2006. - Кн. I. - С. 76- 128.

Музыкальная эстетика стран Востока / [ред. В. Шестаков]. - М.: Музыка, 1967. - 414 с.

Пропп В. Исторические корни волшебной сказки / В. Пропп. - М., 1946. - 347с.

Уотс А. Миф и ритуал в христианстве / А. Уотс: [пер с англ.] - К: «София». М.: ИД «София», 2003. - 240 с.

Холл М. Энциклопедическое изложение масонской, герпетической, каббалистической и розешрейцеровской символической философии / М. Холл: [пер. с англ.]. - МЭКСМО-СПб.: Terrafanlastiea, 2003. - 957 с.

Ciftia P. Friss G . Kertesz I, Totfalusil. Kepek is jelkepek - Budapest: Mora Ferenc Ktmyvkiadd. 1988ю - 205 s.

Dahlhaus C, Brocihaus E. Riemanns MusiklaJam in zwi Bonde. П В - Mainz: Schott 's Sdhne, 1979. -195-197 S.

Mez A Renesans Islamu / A. Mez. - Warszawa: PIW, 1980. - 492 s.

Published

14-12-2009

How to Cite

Bintsyan, L. (2009). Technology of integration of expressive means in the chinese musical drama kunqu in its parallels to the liturgical mystery drama of europe. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 26, 192–199. https://doi.org/10.31812/educdim.7012

Issue

Section

Articles