Pedagogical and psychological aspects of students' creative abilities

Authors

  • L.V. Saprykina Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7033

Keywords:

creative work, creative personality, development of creativity

Abstract

The article touches upon the importance of developing students‘ creativity аs an essential part of forming an educated, creative personality, his/her intellectual potential, proses the importance of pedagogical and psychological aspects of developing the students' creativity as a driving force for improving the creative potential of students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 77 / PDF downloads: 50

References

Бернштейн М. Психология научного творчества / М. Бернштейн // Вопросы психологи. - 1966. - №3. - С. 180.

Дружинин В.Н. Психодиагностика общих способностей / Дружинин Владимир Николаевич. - М.: Академия, 1996. - 224 с.

Кан-Калик В.А. Можно ли научиться творчеству? / В.А. Канн-Калик, Н.Д. Никандров. // Народное образование. - 1989 - №11.

Кондрашова Л.В. Модульно-блочное структурирование учебного материала в подготовке учителя-профессионала / Лідія Валентинівна Кондрашова // Педагогіка вищої та середньої шкoли: [збірник наукових праць]: [гол. peд. - проф. Буряк В.К.]. - Кривий Ріг: КДПУ, 2009. - Вип. 25. - 596 с.

Семенова Л.В. Сущность профессиональной деятельности учителя по развитию твореских способностей старшеклассников / А.В. Семеново // Наука і освіта: Науково-практичний журнал Південного а наукового центру АПН України. - Одеса, 2001. - №1. - С. 25-27.

Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості вчителя: [навч. посіб.] / С.О. Сисосва. - К.: ІСДОУ. - 1994. - 112 с.

Степанов О.М. Основи психології і педагогіки: [посібник] / О.М. Степанов, М.М. Фіцула. - К.: Академвидан., 2003 - 504 с.

Published

14-12-2009

How to Cite

Saprykina, L. (2009). Pedagogical and psychological aspects of students’ creative abilities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 26, 309–313. https://doi.org/10.31812/educdim.7033

Issue

Section

Articles