CONTENT-PROCESS APPROACH IN PROJECTING PROFESSIONALISM OF A MODERN TEACHER

Authors

  • L.V. Kondrashova Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7061

Keywords:

knowledge approach to the educational process, content-proceural approach of education, content-proceural model of education, the structural components in the cognitive activity

Abstract

The article reveals the essence, the main haracteristics of content-proceural approach in learning and its possibilities in the professional formation of futre teachers in university education.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 132 / PDF downloads: 53

References

Гершунский Б.С. Концепция самореализации личности в системе обоснования ценностей и целей образования / Б.С. Гершунский // Педагогика. - 2003. - № 10. - С. 3-7.

Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении / Василь Васильевич Давыдов. - М., 1972.

Каган М. С.Человеческая деятельность / М.С. Каган. - М., 1974.

Леднев В.С. Содержание общего среднего образования: проблемы структуры / В.С. Леднев. - М., 1980.

Эльконин Б.Д. Понятие компетентности с позиций развивающего обучения / Б.Д. Эльконин И Современные подходы к компетентностно ориентированному образованию. - Красноярск, 2002.

Published

05-05-2010

How to Cite

Kondrashova, L. (2010). CONTENT-PROCESS APPROACH IN PROJECTING PROFESSIONALISM OF A MODERN TEACHER. Educational Dimension, 27, 3–11. https://doi.org/10.31812/educdim.7061

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>