CONTENT-PROCESS APPROACH IN PROJECTING PROFESSIONALISM OF A MODERN TEACHER
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7061Keywords:
knowledge approach to the educational process, content-proceural approach of education, content-proceural model of education, the structural components in the cognitive activityAbstract
The article reveals the essence, the main haracteristics of content-proceural approach in learning and its possibilities in the professional formation of futre teachers in university education.
Downloads
Metrics
References
Гершунский Б.С. Концепция самореализации личности в системе обоснования ценностей и целей образования / Б.С. Гершунский // Педагогика. - 2003. - № 10. - С. 3-7.
Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении / Василь Васильевич Давыдов. - М., 1972.
Каган М. С.Человеческая деятельность / М.С. Каган. - М., 1974.
Леднев В.С. Содержание общего среднего образования: проблемы структуры / В.С. Леднев. - М., 1980.
Эльконин Б.Д. Понятие компетентности с позиций развивающего обучения / Б.Д. Эльконин И Современные подходы к компетентностно ориентированному образованию. - Красноярск, 2002.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 L.V. Kondrashova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.