EMOTIONAL STABILITY AS A NECESSARY INDICATOR OF THE PROFESSIONALISM OF A FUTURE TEACHER
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7073Keywords:
emotional firmness, emotional factor, emotionsAbstract
The article deals with the theoretical substantiation of role of emotional flimness as a necessary index of future teacher’s professional experience. The essence of the term and peculiarities of its displaying in the context of professional activity of teacher as his stability factor are revealed.
Downloads
Metrics
References
Аболин Л.М. Эмоциональная устойчивость и пути ее повышении / Л.М. Аболин // Вопросы психологи. - 1989. - №4. - С. 141-148.
Гузій Н.В. Педагогічний професіоналізм: історико-методологічні it теоретичні аспекти: моног. / Наталія Василівна Гузій. - К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2004. - 243 с.
Аршава І.Ф. Аспекти імпліцитної діагностики емоційної стійкості людини моног. / І.Ф. Аршава, Е.Л. Носенко. - Д.: Вид-во ДНУ, 2008. - 468 с.
Кондрашова Я.В. Гармонізація інтелектуального та емоціональної о факторів навчання у забезпеченні якісної освіти учнів: навч.-метод посібник / Л.В. Кондрашова, Н.Є. Федоринова, А.Г. Міняйленко. - Кривий Ріг: КДПУ 2008. - 274 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 N.V. Hordiyenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.