USING THE METHOD OF ACTIVE OBSERVATION FOR THE FORMATION OF COGNITIVE INTEREST

Authors

  • H.P. Polovyna
  • S.M. Golodenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7074

Keywords:

interest, demonstration, experiment, method, supervision, personality

Abstract

in the article the question of the use of method of active supervision is considered for forming and development of cognitive interest at the experimental methods of studies of physics.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 56

References

Кремінський Б.Е. Демонстраційна олімпіада з фізики - класичний зміст у новій формі / Б.Е. Кремінський, Л.С. Кремінська || Вісник Чернігівського державного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка. - Випуск 36. - Серія: педагогічні науки. - Збірник у 2-х т. - Чернігів, 2006. -С. 174-179.

Галапок Ю.М. Застосування методу спостереження в організації творчої навчально-пізнавальної діяльності / Ю.М. Галатюк // Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. - Випуск 36(1). - Серія: Педагогічні науки. - Чернігів. - 2006. - № 36. - Т. 1. - С. 35-39.

Сергеев А.В. Наблюдения учащихся при изучении физики на первой ступени обучения / А.В. Сергеев // Пособие для учителей. - К.: Радянська школа. - 1981. - 152 с.

Сергеев А.В. Наблюдения учащихся при изучении физики на второй ступени обучения: [Пособие для учителей] / А.В. Сергеев. - К.: Радянська школа. - 1988. - 176 с.

Усова А.В. Формирование учебных учений и навыков учащихся на уроках физики / А.В. Усова, А.А. Бобров ИМ.: Просвещение. - 1988. - 112 с.

Голоденко С.М. Розвиток творчого мислення учнів при вивченні фізики / С.М. Голоденко // Збірник наукових праць студентів / Гол. редактор д.п.н., професор, академік МАТО і МСАО ім. Я.А. Коменського, проректор з наукової роботи, зав. кафедри педагогіки Л.В. Кондрашова. - Кривий Ріг: КДПУ. 2009. - Вип. 16. - 226 с.

Богоявленская Д.Б. Пути к творчеству / Д.Б. Богоявленская. - М.: Знание, 1981. - 96 с.

Published

05-05-2010

How to Cite

Polovyna, H., & Golodenko, S. (2010). USING THE METHOD OF ACTIVE OBSERVATION FOR THE FORMATION OF COGNITIVE INTEREST. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 27, 82–89. https://doi.org/10.31812/educdim.7074

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy