DIALOGUE AS A DIDACTIC CONDITION FOR ACTIVATING COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7084Keywords:
mayevtika, dialogue, didactic conditions, activation of cognitive activityAbstract
The article reveals the essence of dialogic form of education and the role of students' cognitive activity has been illuminated.
Downloads
Metrics
References
Бородилина М. К. Диалогическая речь и методика ее преподавания / М.К. Бородилина, Н. М. Минина // Язык и стиль. - М., 1965. - 212 с.
Грайс Г.П. Логика и речевое общение / Г. Грайс // Новое в зарубежной лингвистике. - М., 1985. - Вып. XVI.
Жирар Д. Диалог: за и против / Д. Жнрар // Методика преподавания иностранных языков за рубежом; ред. Н. Беляева. - М.: Прогресс, 1976. - Вып. 2.
Кучинский Г.М. Психология внутреннего диалога / Г.М. Кучинский. - Минск, 1988.
Плотровский Р.Г. Инженерная лингвистика и теория языка / Р.Г. Плотровский. - Ленинград: Наука, 1979. - 112 с.
Радаев А.М. Практический курс английского диалога / The world's first dialogue activator І А.М. Радаев. - M.: Radaev’s dialogue, 2001. - 280 c.
Розенбаум E.M. Основы обучения диалогической речи на языковом факультете в пед. вузе: учебно-методическое пособие / Е.М. Розенбаум. - М.: Высшая школа, 1975. - 126 с.
Рубинштейн С.Л. О мышлении и путях его исследования / Сергей Леонидович Рубинштейн. - М., 1958.
Сократ. Платон. Аристотель. Сенека. Биографические очерки. - М.: Республика, 1995. - 266 с.
Шубин Э.П. Языковая коммуникация и обучение иностранным языкам / Э.П. Шубин. - М.: Просвещение, 1972. - 350 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 O.V. Katerusha
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.