THE PROBLEM OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THEORETICAL AND EMPIRICAL THINKING

Authors

  • Ye. Denysenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7092

Keywords:

thinking, theoretical thinking, empiric thinking

Abstract

The article reveals some aspects of theoretical and empirical thinking and the question of their correlation opens up.

Downloads

Metrics

PDF views
82
Abstract views: 101 / PDF downloads: 82

References

Вертгеймер М. Продуктивное мышление / М. Вертгсймср - М.. 1987. - 140 с.

Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении / Василий Васильевич Давыдов. - М., 1972. - 424 с.

Давыдов В.В. Психическое развитие младших школьников / Василий Васильевич Давыдов - М„ 1990. - 160 с.

Исаев Е.И. Психологическая характеристика способов планирования у младших школьников / Е.И. Исаев // Вопросы психологии. - 1984. - № 2. - С. 52-60.

Максимов Л.К. Формирование математического мышления у младших школьников: [Учебное пособие по спецкурсу] / Л.К. Максимов - М., 1987. - 96 с.

Published

05-05-2010

How to Cite

Denysenko, Y. (2010). THE PROBLEM OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THEORETICAL AND EMPIRICAL THINKING. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 27, 171–176. https://doi.org/10.31812/educdim.7092

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy