THE PROBLEM OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THEORETICAL AND EMPIRICAL THINKING

Authors

  • Ye. Denysenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7092

Keywords:

thinking, theoretical thinking, empiric thinking

Abstract

The article reveals some aspects of theoretical and empirical thinking and the question of their correlation opens up.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 95 / PDF downloads: 71

References

Вертгеймер М. Продуктивное мышление / М. Вертгсймср - М.. 1987. - 140 с.

Давыдов В.В. Виды обобщения в обучении / Василий Васильевич Давыдов. - М., 1972. - 424 с.

Давыдов В.В. Психическое развитие младших школьников / Василий Васильевич Давыдов - М„ 1990. - 160 с.

Исаев Е.И. Психологическая характеристика способов планирования у младших школьников / Е.И. Исаев // Вопросы психологии. - 1984. - № 2. - С. 52-60.

Максимов Л.К. Формирование математического мышления у младших школьников: [Учебное пособие по спецкурсу] / Л.К. Максимов - М., 1987. - 96 с.

Published

05-05-2010

How to Cite

Denysenko, Y. (2010). THE PROBLEM OF THE RELATIONSHIP BETWEEN THEORETICAL AND EMPIRICAL THINKING. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 27, 171–176. https://doi.org/10.31812/educdim.7092

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy