DESIGN OF COGNITIVE FORMATION TECHNOLOGY INDEPENDENCES OF HIGH SCHOOL STUDENTS IN THE STUDY OF ECONOMIC DISCIPLINES

Authors

  • S.V. Malykhina ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7093

Keywords:

independence, cognitive independence, forms, methods and receptions in economic disciplines training

Abstract

The article reveals some approaches concerning forming students cognitive independence in the course of economic disciplines training, special attention is paid to working out the technology, and also to organizational forms, methods, receptions and means as its integral components.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Кустовський C.M. Комп’ютерні навчальні технології як засіб активізації самостійної роботи стулснтів-економістів / С.М. Кустовськмй // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія „Педагогіка". - 2004. -№ 5. -С. 185-190.

Логвіненко В.Г. Познавательная самостоятельность студентов в условиях информатизации образования как объект педагогических исследований / В.Г. Логвіненко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти: 36. наук. пр. Випуск 4. - Харків: УША. - 2003. - С.30-35.

Михайлов О.В. Розвиток соціальної зрілості сгудеіггів-економістів в позанавчальній пізнавальній діяльності / О.В. Михайлов // Наукові записки. - Випуск 28. - Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В. Винниченка. 2000. - 168 с. -С. 109 - 112.

Пиндик О.Г. Самостійність як автономний принцип у дидактиці вищої школи / О.Г. Пиндик // Збірка статей науково-методичної міжвузівської конференції викладачів "Проблеми і методи самостійної роботи студентів у навчальному процесі". - Вінниця, 2002. - С. 59-66.

Сгеченко Д.М. Методологія наукових досліджень: підручник / Д.М. Стеченко, О.С. Чмир. - К.: Знания, 2007. - 317 с.

Published

05-05-2010

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy

How to Cite

DESIGN OF COGNITIVE FORMATION TECHNOLOGY INDEPENDENCES OF HIGH SCHOOL STUDENTS IN THE STUDY OF ECONOMIC DISCIPLINES. (2010). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 27, 176-181. https://doi.org/10.31812/educdim.7093

Most read articles by the same author(s)