DESIGN OF COGNITIVE FORMATION TECHNOLOGY INDEPENDENCES OF HIGH SCHOOL STUDENTS IN THE STUDY OF ECONOMIC DISCIPLINES
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7093Keywords:
independence, cognitive independence, forms, methods and receptions in economic disciplines trainingAbstract
The article reveals some approaches concerning forming students cognitive independence in the course of economic disciplines training, special attention is paid to working out the technology, and also to organizational forms, methods, receptions and means as its integral components.
Downloads
Metrics
References
Кустовський C.M. Комп’ютерні навчальні технології як засіб активізації самостійної роботи стулснтів-економістів / С.М. Кустовськмй // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія „Педагогіка". - 2004. -№ 5. -С. 185-190.
Логвіненко В.Г. Познавательная самостоятельность студентов в условиях информатизации образования как объект педагогических исследований / В.Г. Логвіненко // Проблеми інженерно-педагогічної освіти: 36. наук. пр. Випуск 4. - Харків: УША. - 2003. - С.30-35.
Михайлов О.В. Розвиток соціальної зрілості сгудеіггів-економістів в позанавчальній пізнавальній діяльності / О.В. Михайлов // Наукові записки. - Випуск 28. - Серія: Педагогічні науки. - Кіровоград: РВЦ КДПУ ім. В. Винниченка. 2000. - 168 с. -С. 109 - 112.
Пиндик О.Г. Самостійність як автономний принцип у дидактиці вищої школи / О.Г. Пиндик // Збірка статей науково-методичної міжвузівської конференції викладачів "Проблеми і методи самостійної роботи студентів у навчальному процесі". - Вінниця, 2002. - С. 59-66.
Сгеченко Д.М. Методологія наукових досліджень: підручник / Д.М. Стеченко, О.С. Чмир. - К.: Знания, 2007. - 317 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 S.V. Malykhina
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.