COMPARATIVE ANALYSIS OF THE STRUCTURE AND CONTENT OF THE CURRICULUM OF LEADING US BUSINESS SCHOOLS

Authors

  • V.Yu. Ilina

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7103

Keywords:

business education, business school, Master of Business Administration (MBA), curriculum, structure, content

Abstract

The importance of considering the US business schools experience when building and improving the native system of business education is substantiated Goals and objectives of business education are clarified. Comparative analysis of the leading US business schools curriculum structure and content is presented in the paper. On the basis of the research conducted, recommendations on Ukrainian business education improvement are suggested.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 87 / PDF downloads: 53

References

Освітній портал в Україні: Школи МВА в Україні [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.osvita.orR.ua/mba/ukrainc/

Ильина В.Ю. Сопоставительный анализ рынка программ МВА в США и Украине / В.Ю. Илъина, Н.С. Стрембицкая // Проблеми сучасної педагогічної освіти. Сер.: Педагогіка і психологія, зб. статей. - Ялта: РВВ КГУ. 2009. - Вип. 21, ч. 4. - С. 122-132.

Global MBA Rankings 2009 [Электронный ресурс] - Режим доступа: http://rankings.ft.com/busincssschoQlrankings/global-mba-rankings

Романовський О. Аналіз та формування експерементальних освітньо-професійних програм підготовки бакалаврів з менеджменту зовнішньоекономічної діяльності на основі використання вибраних курсів програм з управління бізнесом (Business Administration) американських університетів і коледжів / О. Романовський // Рідна школа. - 2007. - № 6. - С. 3-17.

Романовський О.О. Навчальні плани в бакалавратурі CША (підприємництво, комп'ютерні науки, англійська та іноземна мови / О.О.Романовський, Ю.Ю. Романовська // Соціалізація особистості: зб. наук. праць. - К,: ИПУ ім. М. П. Драгоманова, 1999. - Вип. 3. - С. 144-157.

Романовськиіі О.О. Підготовка громадян до підприємницької діяльності в економічно розвинутих країнах: (на прикладі США та Німеччини) / О. Романовський // Організація та зміст становлення професійної підготовки в умовах національної системи освіти. Сер.: Проблеми сучасного мистецтва і культури: зб. наук, праць. - Харків: Каравела. 1999. - С. 62-73.

Романовський О.О. Теорія і практика підприємницької освіти в розвинутих зарубіжних країнах: автореф. дис. ... доктора пед. наук / О.О. Романовський; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - К., 2003. - 40 с.

Электронная библиотека словарей и энциклопедий США [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.answers.com/

Education Encyclopedia [Электронный ресурс]. Режим доступа: 13576312.

The Changing Dimensions of Business Education // Yearbook / editors: Clarice P.Brantley, Bobbye J. Davies. - 1997. - № 35. - 195 p.

Holster M.M. The foundations of business education: Effective Methods of Teaching Business Education in the 2st Century / M. M. Holster // NBEA Yearbook. - 2003. - №41. - P. 1-16.

Jacobs D.P. The Future of American Business Education [Электронный ресурс]. - Executive Policy Seminar Series - CMRC 10th Anniversary, January 28, 1999. - Режим доступа: http://faculty.msb.edu/prog/Cmrc/conferences/jacobs.html

Wharton business school: ыеcurriculum structure [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://wwwАvharton.upcnn.cdu/mba/acadciTi_ics/cuiTiculum-structurc.cfm

H. Columbia business school: curriculum [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www4.gsb.columbia.cdu/mba/acadcmics/curriculuiTi

Harvard business school: curriculum [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.hbs.edu/mba/acadcmics/cumculum.html

Силбигер С. МВА за 10 дней/ Пер. с англ. Э.В. Шустера. - 2-е изд. - М.: ЗАО «Консультант Плюс», 2002. - 440 с.

Published

05-05-2010

How to Cite

Ilina, V. (2010). COMPARATIVE ANALYSIS OF THE STRUCTURE AND CONTENT OF THE CURRICULUM OF LEADING US BUSINESS SCHOOLS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 27, 233–241. https://doi.org/10.31812/educdim.7103

Issue

Section

Theoretical foundations of higher school pedagogy