DEVELOPMENT OF VALUE AND SENSE CONSCIOUSNESS OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN IN MATHEMATICS LESSONS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7109Keywords:
subject, interpsychical action of pupils on the lesson, developmenl of personality, having a special purpose orientation of actionAbstract
In the articles demonstration experimental material of pedagogical model of the personality oriented lesson opens up on development of valuable-semantic consciousness ofpupils ofprimary classes on the lessons of mathematics.
Downloads
Metrics
References
Балл Г.А. Теория учебных задач. Психолого-педагогический аспект / Г.А. Балл. - М.; Педагогика, 1990. - 184 с.
Буряк В.К. Педагогічна культура: теоретико-методичішй аспект: [монографія] / Володимир Костянтинович Буряк. - К.: Деміур, 2005. - 232 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/4658
Олпорт Г. Становление личности. Избранные труды / Г. Олпорт / М.: Смысл. 2002, С. 166-216.
Давыдов В.В. Теория развивающего обучения / В.В. Давыдов. - М.: Интор. 1996. - 544 с.
Зинченко В.П. Совокупная деятельность как генетическая исходная единица психического развития / В.П. Зинченко, Б. Г. Мещеряков // Психологическая наука и образование. - 2000. - № 2. - С. 86-95.
Костюк Г.С. Принципы развития в психологии / Г.С. Костюк // Методологические и теоретические проблемы психологии. - М.: Наука, 1969. - С. 118-152.
Тевлін Б. Урок в системі особистісно-орієнтованого навчання / Б. Тевлін // Школа молодого вчителя. - К., 2005. - С. 43-51.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 N.D. Mayborodyuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.