DEVELOPMENT OF VALUE AND SENSE CONSCIOUSNESS OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN IN MATHEMATICS LESSONS

Authors

  • N.D. Mayborodyuk ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7109

Keywords:

subject, interpsychical action of pupils on the lesson, developmenl of personality, having a special purpose orientation of action

Abstract

In the articles demonstration experimental material of pedagogical model of the personality oriented lesson opens up on development of valuable-semantic consciousness ofpupils ofprimary classes on the lessons of mathematics.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Балл Г.А. Теория учебных задач. Психолого-педагогический аспект / Г.А. Балл. - М.; Педагогика, 1990. - 184 с.

Буряк В.К. Педагогічна культура: теоретико-методичішй аспект: [монографія] / Володимир Костянтинович Буряк. - К.: Деміур, 2005. - 232 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/4658

Олпорт Г. Становление личности. Избранные труды / Г. Олпорт / М.: Смысл. 2002, С. 166-216.

Давыдов В.В. Теория развивающего обучения / В.В. Давыдов. - М.: Интор. 1996. - 544 с.

Зинченко В.П. Совокупная деятельность как генетическая исходная единица психического развития / В.П. Зинченко, Б. Г. Мещеряков // Психологическая наука и образование. - 2000. - № 2. - С. 86-95.

Костюк Г.С. Принципы развития в психологии / Г.С. Костюк // Методологические и теоретические проблемы психологии. - М.: Наука, 1969. - С. 118-152.

Тевлін Б. Урок в системі особистісно-орієнтованого навчання / Б. Тевлін // Школа молодого вчителя. - К., 2005. - С. 43-51.

Published

05-05-2010

Issue

Section

Current issues of modern secondary school

How to Cite

DEVELOPMENT OF VALUE AND SENSE CONSCIOUSNESS OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN IN MATHEMATICS LESSONS. (2010). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 27, 274-279. https://doi.org/10.31812/educdim.7109

Most read articles by the same author(s)