GROUP WORK IN THE SCHOOL DIDACTIC SYSTEM
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7111Keywords:
group work, group training, organization of educational processAbstract
The article deals with the problem concerning the role of group work in the process of schoolchildren learning. Group work in school didactics is considered to be a universal organizational form of educational process in modem schools. Scholars' and pedagogues' research on group work is supported by teachers in process of learning at school. However, a number of shortages of experimental checks on introduction of the forms of group work in educational process have caused numeral researches devoted to this problem.
Downloads
Metrics
References
Бондар В. Групова робота в дидактичній системі школи / В.Бондар, О.Ярошепко //Освіта і управління. -2002. - Т. 5. - №1. - С. 129-138.
Волков К.Н. На международном симпозиуме по проблемам групповой деятельности в школе / К.Н. Волков // Вопр. психологии. - 1971. - № 7.
Дьяченко В.К. Коллективно-групповые способы обучения / В.К. Дьяченко // Педагогика. -1998. - №2. - С. 43-45.
Костюк Г.С. Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості / Г.С. Котюк. - К.: Рад. шк., 1989. - 608 с.
Лазаревський С.В. Розвиток пізнавальної активності дев’ятикласників у процесі групової роботи на уроках біології / С.В. Лазаревськнй, В.Г. Панок // Методика викладання біології, хімії, географії. - 1989. - Вип.6. - С. 52-57.
Матяш Н. Групова навчальна діяльність учнів на уроках біології / Н. Матяш // Рідна школа. - 2007. - №1 (924). - С. 53-56.
Халік О.О. Психологічні характеристики групових форм роботи на уроці // Вісник Міжнародного дослідного центру “Людина: мова, культура, пізнання”/ О.О. Халік-2007. - №11 (1). - С. 187-193.
Ярошенко О.Г. Групова навчальна діяльність школярів: теорія і методика / О.Г. Ярошенко. - К.: Партнер, 1997. - 193 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 L.V. Hryhorenko, A.O. Kravtsova
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.