STUDENT SELF-GOVERNMENT OF SENIOR STUDENTS AS A SOCIAL ORDER

Authors

  • O.H. Kosenchuk

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7114

Keywords:

leader, self-socialization, students' self-government bodies

Abstract

The article discusses the views of scholars on the concept of "students' self-government, the role, and place of business of the pupils' self in the process of actialization of the individual leader-paired.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 86 / PDF downloads: 68

References

Безпалько О.В. Соціальна педагогіка: схеми, таблиці, коментарі; навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / Ольга Володимирівна Безпалько. - К.: Центр учбової літератури, 2009. - 208 с.

Безпалько О.В. Дитячі громадські організації в системі соціального виховання. / Ольга Володимирівна Безпалько / зб. наук. пр. Теоретико- методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. - Кам'янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2009. - Вип. 13. - Книга 2. - 564 с.

Доценко Т.М. Організаційно-правова база діяльності органів самоврядування дітей та учнівської молоді: методичний посіб. / Тетяна Миколаївна Доценко. - Біла Церква, 2009. - 256 с.

Соціалізація особистості: збірник наукових праць / За заг. ред. проф. А.Й.Капської. Том XXXII. - К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2009. - 233 с.

Куча С. Школа для майбутніх лідерів / Світлана Куча // Шкільний світ, 2006. - №8. - С. 20-22.

Петрочко Ж.В. Стан правової культури членів дитячих громадських об’єднань / Жанна Василівна Петрочко/ зб. наук. пр. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. - Кам’янець-Подільський: Видавець Зволейко Д.Г., 2009 - Вип. 13.- Книга 2. - 564 с.

Слесик К.М. Виховання лідерів / Катерина Митрофанівна Слесик. - X.: Вид. група «Основа», 2009. - 128 с. - (Серія «Управління школою». Вип. 5 (77).

Published

05-05-2010

How to Cite

Kosenchuk, O. (2010). STUDENT SELF-GOVERNMENT OF SENIOR STUDENTS AS A SOCIAL ORDER. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 27, 300–307. https://doi.org/10.31812/educdim.7114

Issue

Section

Current issues of modern secondary school