SOCIO-PEDAGOGICAL CONDITIONALITY OF IMPLEMENTATION DIFFERENTIATIONS IN MODERN EDUCATION

Authors

  • К.Д. Shevchuk

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7144

Keywords:

1

Abstract

Differentiation of teaching as educational technology at general school on this stage of development of our society is predefined: by the attempt of society more rationally to use potential possibilities of everybody, that is related to maximal development of the natural making and skills of students; by the anxiety of society about comprehensive and harmo nious development of personality; by the necessity of subsequent perfection of work of gen eral school.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 108 / PDF downloads: 72

References

Братаній О. Проблема дефініцій базових понять у теорії диференційованого навчання // Рідна школа. - 2000 - № 7. - С. 43-45.

Запереченко Н.М. Диференційований підхід до навчання // Початкова школа. - 2000. - № 2 . - С. 10-12.

Ганул О.І. Диференціація навчання // Початкова школа. - 2000. - № 10. - С. 11-13.

Корсакові О. Про технологію диференційованого навчання // Рідна школа - 2001 - № 9 - С. 44-46.

Меновая А. Технологія індивідуального навчання // Рідна школа - 2001 - № 8 - С. 16-18.

Самійленко Л.І. Індивідуальне навчання - урок на завтра // Освіта. - 2000. - 9-16 лютого. - С. 1-2.

ТкаченкоЛ. Впровадження принципу індивідуалізації в навчально-виховний процес початкової школи // Початкова школа - 2003. - № 11. - С. 13-15.

Published

23-06-2022

How to Cite

Shevchuk К. (2022). SOCIO-PEDAGOGICAL CONDITIONALITY OF IMPLEMENTATION DIFFERENTIATIONS IN MODERN EDUCATION. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 28, 89–94. https://doi.org/10.31812/educdim.7144

Issue

Section

Psychological and pedagogical aspects of teaching and education in primary schoo