РОЛЬ СТРУКТУРНО-ЗМІСТОВОГО АНАЛІЗУ ХУДОЖНІХ ТВОРІВ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • I.A. Кравцова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7164

Анотація

Methods of students organization with the art texts in elementary grades is multidimensional. It provides the realization of all tasks of the subject of reading with the aim of studying of a specific product, characteristics of its genre, the level of the students' training. entirely of methodical tools of the textbook, the number of hours allocated to work the text. One of the important factors of art work of the word are emotions and the presence of reading experiences . Elementary school teacher must choose the ways of his work with the art work to make the vivid emotional feedbacks of the reader about the poetic word , to create emotional and aesthetic atmosphere .

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 131 / PDF downloads: 39

Посилання

Науменко В. Вибір прийомів аналізу віршів пейзажної лірики // Поч. освіта. - 2007. - № 42. - С. 2-5.

Петрик О. Лінгвістичний коментар на уроках читання // Поч. школа. - 2006. - № 5. - С.17-19.

Савченко О. Етапи опрацювання художніх творів на уроках читання // Поч. школа. - 2005. - №9. - С .22.

Івоненко М. Методика підготовки школярів до літературно-творчої діяльності // Поч. школа. - 2005. - № 5. - С.15.

Downloads

Опубліковано

20-12-2010

Як цитувати

Кравцова I. (2010). РОЛЬ СТРУКТУРНО-ЗМІСТОВОГО АНАЛІЗУ ХУДОЖНІХ ТВОРІВ НА УРОКАХ ЧИТАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ. Educational Dimension, 28, 190–196. https://doi.org/10.31812/educdim.7164

Номер

Розділ

Методичні аспекти навчання та виховання в початковій школі: інноваційні технолог