THE PROBLEM OF DEFINITION OF NORMS AND RULES OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL ACTIVITY

Authors

  • M.P. Vasylyeva

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7177

Abstract

In the article realization of principle of normativity of professional con duct of teacher is analysed through description of the standards and rules of his professionally - pedagogical activity. The specific of deontological approach and feature of deontological standards is exposed in activity of representative of pe dagogical profession.

Downloads

Metrics

PDF views
64
Abstract views: 87 / PDF downloads: 64

References

Антология мировой философии: в 4-хт. -М .: Мисль, 1969. - Т.1. - Ч.2 . - 578 с.

Васильєва М.П. Основи педагогічної деонтології: Навчальний посібник. - X.: Нове слово, 2003. - 200 с.

Васянович Г.П. Морально-правова відповідальність педагога (теоретико-методологічний аспект). Монографія. - Львів, 1997. - 163 с.

Великий тлумачний словник сучасної української мови / Уклад, і голов. ред. В.Т. Бусел. - К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2002. - 1440 с.

Закон України «Про освіту» //Голос України. - 1996. - 2 5 квіт.

Коменский Я. А. Избранные педагогические сочинения / Я.А. Коменский. - М.: Учпедгиз, 1955. - 651 с.

Левитан К.М. Основи педагогической деонтологии / К.М. Левитан. - М.: Наука, 1994. - 192 с.

Педагогическая знциклопедия / Под ред. И. А. Каирова: В 4-х тг. - М.: Советская энциклопедия, 1968. - Т.4. - 912 стлб.

Ушинский К.Д. Человек как предмет воспитания. Опыт педагогической антропологии: Избр. пед. соч.: В 4-хт. / К.Д. Ушинский. - М.: Педагогика, 1976. - Т. 1. - С. 5-19.

Философский знциклопедический словарь / Е.Ф. Губский, Г.В. Ковалева, В.А. Лутченко. - М.: ИНФРА-М, 2002. - 576 с.

Філософський словник / За ред. чл.-кор. АПНУРСР В. І. Шинкарука. - Київ, 1973. - 600 с.

Published

20-12-2010

How to Cite

Vasylyeva, M. (2010). THE PROBLEM OF DEFINITION OF NORMS AND RULES OF PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL ACTIVITY. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 28, 256–265. https://doi.org/10.31812/educdim.7177

Issue

Section

Primary school teacher training: experience, problems, prospects