MODEL OF PREPARING A FUTURE TEACHER FOR ETHNOCULTURAL EDUCATION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7188Abstract
The topicality of problem of ethnocultural education is analysed in the article. The structure and conceptual bases of model of training teacher for professional activity in ethnocultural (policultural) educational field are presented.
Downloads
Metrics
References
Программньш документ ЮНЕСКО «Реформа и развитие вмсшего образования»: Пособие по образованию в области прав человека с участием молодежи. - Совет Европы. - Париж: Издательство ЮНЕСКО, 1995. - С. 425. // Ресурс доступа: http://www.eycb.coe.int/compass/ru/pdf/chapter5.pdf2
Клепко С.Ф. Філософія освіти в європейському контексті. - Полтава: ПОІППО. - 2006. - 328 с.
Педагогика. Педагогические теории, системи, технологии / Под ред. С.А. Смирнова. - М., 2000.
Жорнова О.І. Соціокультурний контекст проблем викладання фундаментальних дисциплін у вищій школі / Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі: Збірник наукових праць. - Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2004. - 465 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 L.M. Maevska
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.