MODEL OF PREPARING A FUTURE TEACHER FOR ETHNOCULTURAL EDUCATION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN

Authors

  • L.M. Maevska

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7188

Abstract

The topicality of problem of ethnocultural education is analysed in the article. The structure and conceptual bases of model of training teacher for professional activity in ethnocultural (policultural) educational field are presented.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 62 / PDF downloads: 49

References

Программньш документ ЮНЕСКО «Реформа и развитие вмсшего образования»: Пособие по образованию в области прав человека с участием молодежи. - Совет Европы. - Париж: Издательство ЮНЕСКО, 1995. - С. 425. // Ресурс доступа: http://www.eycb.coe.int/compass/ru/pdf/chapter5.pdf2

Клепко С.Ф. Філософія освіти в європейському контексті. - Полтава: ПОІППО. - 2006. - 328 с.

Педагогика. Педагогические теории, системи, технологии / Под ред. С.А. Смирнова. - М., 2000.

Жорнова О.І. Соціокультурний контекст проблем викладання фундаментальних дисциплін у вищій школі / Теорія та методика навчання фундаментальних дисциплін у вищій школі: Збірник наукових праць. - Кривий Ріг: Видавничий відділ НМетАУ, 2004. - 465 с.

Published

20-12-2010

How to Cite

Maevska, L. (2010). MODEL OF PREPARING A FUTURE TEACHER FOR ETHNOCULTURAL EDUCATION OF JUNIOR SCHOOLCHILDREN. Educational Dimension, 28, 334–342. https://doi.org/10.31812/educdim.7188

Issue

Section

Primary school teacher training: experience, problems, prospects