EDUCATIONAL INSTITUTION AS AN OPEN SOCIO-PEDAGOGICAL SYSTEM
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7198Abstract
This scientific article is devoted research of features of educational establishment as an open socially-pedagogical system. Concepts, elements, terms of existence of educational establishments, are certain.
Downloads
Metrics
References
Конституція України від 28 червня 1996 року [електр. ресурс] / Офіційний сайт Верховної Ради України // Електр. версія. Доступ до ресурсу: //http://portal.rada.gov.ua
Закон України «Про освіту» від 23.05.91 [електр. ресурс] / Сайт Міністерства освіти і науки України // Електр. версія. Доступ до ресурсу: http://www.mon.gov.ua/main.php?query-education/average
Закон України «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 [електр. ресурс] / Сайт Міністерства освіти і науки України // Електр. версія. Доступ до ресурсу: http://www.mon.gov.ua/main.php?query-education/average
Daniel Katz and Kohert Kahn. The Social Psychology of Organizations. - P. 452. copyright 1966.
Калініна Л. Концептуальна модель системи управління ЗНЗ з позицій системно-кібернетичного підходу // Освіта і управління. Т. 7. - 2004. - № 3-4. - С. 7-18.
Kennet Boulding. General Systems Theory. The Skeleton Science. Management Science 2. 1956. - P. 200-208. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.2.3.197
Калініна Л.М. Соціально-педагогічна інформація в управління закладами освіти // Вересень. - 2001. - № 4 (18). - С. 83-88 .
Статут ХСШІ «Ліцей міліції».
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 V.M. Ilyina
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.