EDUCATIONAL INSTITUTION AS AN OPEN SOCIO-PEDAGOGICAL SYSTEM

Authors

  • V.M. Ilyina

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.7198

Abstract

This scientific article is devoted research of features of educational establishment as an open socially-pedagogical system. Concepts, elements, terms of existence of educational establishments, are certain.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 69 / PDF downloads: 57

References

Конституція України від 28 червня 1996 року [електр. ресурс] / Офіційний сайт Верховної Ради України // Електр. версія. Доступ до ресурсу: //http://portal.rada.gov.ua

Закон України «Про освіту» від 23.05.91 [електр. ресурс] / Сайт Міністерства освіти і науки України // Електр. версія. Доступ до ресурсу: http://www.mon.gov.ua/main.php?query-education/average

Закон України «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 [електр. ресурс] / Сайт Міністерства освіти і науки України // Електр. версія. Доступ до ресурсу: http://www.mon.gov.ua/main.php?query-education/average

Daniel Katz and Kohert Kahn. The Social Psychology of Organizations. - P. 452. copyright 1966.

Калініна Л. Концептуальна модель системи управління ЗНЗ з позицій системно-кібернетичного підходу // Освіта і управління. Т. 7. - 2004. - № 3-4. - С. 7-18.

Kennet Boulding. General Systems Theory. The Skeleton Science. Management Science 2. 1956. - P. 200-208. DOI: https://doi.org/10.1287/mnsc.2.3.197

Калініна Л.М. Соціально-педагогічна інформація в управління закладами освіти // Вересень. - 2001. - № 4 (18). - С. 83-88 .

Статут ХСШІ «Ліцей міліції».

Published

20-12-2010

How to Cite

Ilyina, V. (2010). EDUCATIONAL INSTITUTION AS AN OPEN SOCIO-PEDAGOGICAL SYSTEM. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 28, 390–395. https://doi.org/10.31812/educdim.7198

Issue

Section

Primary school teacher training: experience, problems, prospects