CHARACTERISTICS OF EXTERNAL FACTORS WHAT INFLUENCE THE PHYSICAL SELF-EDUCATION OF FUTURE ENGINEERS-TEACHERS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7199Abstract
In the article external factors are grounded and described in theory. This factors in fluence physical self-education of future engineers-teachers in the process of organization them professionally preparations in higher educational establishment.
Downloads
Metrics
References
Арет А.Я. Основые положення теории самовоспитания: дис. ... докт. пед. наук. - Л., 1964. - 268 с.
Быховская И.М. «Человек телесный» в социокультурном пространстве и времени (очерки социальной и культурной антропологии) / И.М. Быховская. - М.: Физкультура, образование и наука, 1997. - 209 с.
Виленский М.Я., Русанов В.П. Оптимизация умственной работоспособности студентов в недельном учебном цикле // Теория и практ. физ. культ. - 1979. - № 6. - С. 48-51.
Деметер Т.С. Физическая культура и спорт в социальном обществе. - М.: Знание, 1987. - 110 с.
Иващенко А. В. Основи процесса нравственного самовоспитания старшеклассников: дисс.... канд. пед. наук. -М ., 1971. - 128 с.
Ковалев А. Г., Бодалев А. А. Психология и педагогика самовоспитания / А. Г. Ковалев, А. А. Бодалев. - Л., 1958. - 85с.
Кочетов А.И. Педагогические основи самовоспитания / А.И. Кочетов. - М: Знание, 1974. - 135 с.
Лубышева Л.И. Современный ценностный потенциал физической культури и спорта и его освоєння обществом и личностью // Теория и практ. физ. культ. - 1997. - № 6. - С .10-15.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 V.O. Pavlenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.