CONCEPTUAL PRINCIPLES OF USING THE TECHNOLOGICAL APPROACH IN THE EDUCATIONAL PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.7204Keywords:
1Abstract
The article is devoted determination of conceptual bases of taking technological ap proach to organization of educational process. The features of application of educational technologies are certain by comparison to the process of production.
Downloads
Metrics
References
Атугов П.Р. Технологій и современное образование / Петр Родионович Атутов // Педагогика. - 1996. - № 2. - С. 37-41.
Беспалько В.П. Слагаемьіе педагогической технологам / Владимир Петрович Беспалько. - М.: Педагогика, 1989. - 191 с.
Зязюн І.А. Технологізація освіти як історична неперервність / I.А. Зязюн // Неперервна
педагогічна освіта: теорія і практика. - 2001. - Вип. 1. - С.73-85.
Монахов В.М. Аксиоматический подход к проектированию педагогической технологии / В.М. Монахов // Педагогика. - 1997. - № 6. - С. 26-31.
Пєхота О.М., Кіктенко А.3. Освітні технології: навч-метод. посібник / О.М. Пєхота, А.3. Кіктенко. - К.: А. С. К., 2000. - 256 с.
Прокопенко І.Ф., Євдокимов В.І. Педагогічні технології: Навч. посібник. / Іван Федорович
Прокопенко, Віткотр Іванович Євдокимов. - Харків: Колегіум, 2006. - 2-е вид. - 224 с.
Селевко Г.К. Современные образовательнме технологии / Герман Константинович Селевко. - М. Народное образование, 1998. - 256 с.
Технологический поход - веление времени // Нар. образование. - 1998. - № 9. - С.1