Component and functional model of future music teacher’ training for work in the conditions of multicultural environment

Authors

  • Алла Володимирівна Козир National Pedagogical Dragomanov University , Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова , Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
  • Елеонора Миколаївна Кучменко Ukrainian State Employment Service Training Institute (USESTI) , Институт подготовки кадров государственной службы занятости Украины , Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2487

Keywords:

music, multiculture, component and functional model, pedagogy, music teacher, national, universal values

Abstract

Кozyr A. V., Kuchmenko Ye. M. Component and functional model of future music teacher’ training for work in the conditions of multicultural environment.

The article deals with the processes associated with the musical component and functional model of multicultural training of music teachers that enables them to be active agents of national and universal values. Multicultural environment is interpreted as objective circumstances that are the base of cultural interaction and understanding between different ethnic groups.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Алла Володимирівна Козир, National Pedagogical Dragomanov University, Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова

    Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

  • Елеонора Миколаївна Кучменко, Ukrainian State Employment Service Training Institute (USESTI), Институт подготовки кадров государственной службы занятости Украины, Інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України

    Doctor of Historical Sciences, Professor

Published

10-12-2015

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy

How to Cite

Component and functional model of future music teacher’ training for work in the conditions of multicultural environment. (2015). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 26-31. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2487