The problem of formation of abilities to interpret «computer» results in the process of Physics and Mathematics teachers training

Authors

  • Олена Володимирівна Семеніхіна Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko , Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко , Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
  • Володимир Григорович Шамоня Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko , Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко , Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
  • Ольга Миколаївна Удовиченко Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko , Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко , Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
  • Артем Олександрович Юрченко Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko , Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко , Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2503

Keywords:

interpretation, formation of abilities to interpret, computer result interpretation, teacher training

Abstract

Semenikhina O. V., Shamonya V. G., Udovichenko O. M., Yurchenko A. O. The problem of formation of abilities to interpret «computer» results in the process of Physics and Mathematics teachers training.

The article describes the problem of formation of abilities to interpret adequate the results which are obtained by using IT resources. It is noted that possible ways of solving are: formation of theoretical knowledge and improvement skills to analyze the results critically, to analyze common mistakes, to give counterexamples, to use the test tasks and so on. The experience of realisation of such ways in the process of Physics and Mathematics teachers training was briefly described.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Олена Володимирівна Семеніхіна, Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko, Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

    Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

  • Володимир Григорович Шамоня, Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko, Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

    Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

  • Ольга Миколаївна Удовиченко, Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko, Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

    lecturer

  • Артем Олександрович Юрченко, Sumy State Pedagogical University named after AS Makarenko, Сумской государственный педагогический университет имени А. С. Макаренко, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка

    postgraduate

Published

10-12-2015

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy

How to Cite

The problem of formation of abilities to interpret «computer» results in the process of Physics and Mathematics teachers training. (2015). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 46, 85-89. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2503