Роль освіти у становленні та розвитку українського козацтва

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v49i0.1208

Ключові слова:

унія, єзуїти, гетьман, «сім вільних наук», Острозька академія, Києво-Могилянський колегіум, Гетьманщина, Вольності Війська Запорозького, січова школа

Анотація

У статті розглянуто проблему визначення ролі освіти у становленні й розвитку українського козацтва. Схарактеризовано політичні, соціальноекономічні й культурно-релігійні умови розвитку українського суспільства у 16-18 століттях, проаналізовано концепції виникнення феномена українського козацтва та причини активізації освітньої політики в українському суспільстві в останній чверті 16 століття. Цим дослідженням
встановлено зв'язок між поширенням освіти і розвитком українського козацтва, наведено історичні приклади видатних представників козацької
старшини і з’ясовано причини їх успіхів у контексті отриманої ними освіти.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • автор Олег Борисович Потапенко, афіліація Криворізький державний педагогічний університет

    кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

Аркас М. М. Історія України-Русі / М. М. Аркас. – К. : Вища школа, 1991. – 456 с.

Денисенко В. Педагогічні засади давніх братських шкіл /В. Денисенко // Пам’ять століть. – 2006. – № 1. – С. 42-52.

Історія української культури / [за загал. ред. І. Крип’якевича]. – К. : Либідь, 1994. – 656 с.

Любар О. О. Історія педагогічної думки і освіти в Україні. –Частина четверта : Козацька республіка / О. О. Любар, Д. Т. Федоренко. –К. : [б.в.], 1999. – 177 с.

Митюров Б. Н. Развитие педагогической мысли на Украине в XVI-XVII веках / Б. Н. Митюров. – К. : Радянська школа, 1968. – 212 с.

Руденко Ю. Д. Українська козацька педагогіка / Ю. Д. Руденко // Рідна школа. – 1994. – № 5. – С. 13-19.

Стефанюк С. Козацька педагогіка як інновація (історичний аспект) / С. Стефанюк // Практичне народознавство. – Х. : ББН, 2002. – С. 217-248.

Українська педагогіка в персоналіях : [навч. посібник] : в 2 кн. К. 1 / [за ред. О. В. Сухомлинської]. – К. : Либідь, 2005. – 624 с.

Завантаження

Опубліковано

17-02-2017

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парадигми: історико-педагогічний асп

Як цитувати

Статті цього автора (цих авторів), які найбільше читають