ДІАГНОСТУВАННЯ СФОРМОВАНОСТІ СТРУКТУРИ ЗНАНЬ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • O.A. Осаволюк ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5850

Анотація

The questions related to forming and diagnostics of "normative" structure o f knowledges are examined in the article. Under "normative" knowledges knowledges, which respond to nufuest, which are subject to the obligatory mastering and subsequent control from the side of educational establishments state educational standard, are understood. On the basis of the conducted researches of grounded, that the test control is the most objective form of diagnostics of the formed structure of knowledges.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Посилання

Аванесов B .C . Композиция тестовых заданий / В. C. Аванесов. М., 2002.

Гинецинский В.И. Знание как категория педагогики: Опьт педагогической когнитологии / В.И.Гинецинский. Л., 1989.

Снигирева Т.А. Диагностика “нормативной” структуры знаний // Интеграция образования. - 2005. - №4. - С.55-58.

Спирин Л.Ф. Профессиограмма общепедагогическая. - М.: Российское педагогическое агенство, 1997. - С. 19-20.

Субетто А.И. Введение в нормологию и стандартологию образования / А. И. Субетто. СПб.; М., 2001.

Тюнников Ю.С., Мазниченко М.А. Нормативное и ненормативное педагогическое знание в подготовке учителя // Школьные технологии. - 2005. - №1. - С.133-137.

Шихова О. Ф. О сертификации качества педагогически тестовых материалов / О. Ф. Шихова // Образование и наука: вестн. теорет. и приклад, исслед. Екатеринбург, - 2001. -№4. - С. 50—55.

Завантаження

Опубліковано

27-05-2022

Номер

Розділ

Статті

Як цитувати

ДІАГНОСТУВАННЯ СФОРМОВАНОСТІ СТРУКТУРИ ЗНАНЬ МАЙБУТНЬОГО ПЕДАГОГА. (2022). Педагогіка вищої та середньої школи, 15, 147-152. https://doi.org/10.31812/educdim.5850