ГУМАНІТАРИЗАЦІЯ ВИЩОЇ ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ: ШЛЯХ У МАЙБУТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6836Ключові слова:
cognition, development, dialog, educational techniques, fundamental education, higher technical education, humanities, humanization, pedagogical process, personality, scientific and technical knowledge, professional competence, studiesАнотація
This article is devoted to the role of humanities in higher education, which positions itself as an integral process of upbringing, education and development hosed on acknowledgement ofperson’s ultimate value and provides student's mastering of practice-oriented knowledge, formation of personality capable of selfimplementation and self-development.
Завантажити
Посилання
Зинченко В.П. Гуманитаризация подготовки инженеров // Вестник высшей школы. - №10. - М., 1986. - С. 28.
Зинченко В.П. Перспективы ближайшего развития развивающего образования // Психологическая наука и образование. - №2. - М., 2000. - С. 24-30.
Сластенин В.А., Руденко В.Г. О современных подходах к подготовке учителя // Педагог. - №1. - Барнаул, 1996. - С. 10-14.
Валицкая А.П. Современные стратегии образования: варианты выбора // Педагогіка. - №2. - К, 1997. - С. 7-8.
Сергеев Н.К., Боритко Н.М. Суб’єктність як цілісна характеристика професійного становлення студента // Проблема цілісного розвитку особистості студента як суб’єкта педагогічної взаємодії. - Донецьк, 2004. - С. 3-9.
Колесникова И.А. Природа гуманитарного знания и его миссия в современном обществе // Социально - гуманитарные знания. - №3, 2001. - С. 33-47.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2008 T.P. Holub

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.