Інструменти доповненої реальності у навчанні фізики у закладах вищої технічної освіти

Основний зміст статті

Тетяна Грунтова
Юлія Єчкало
Андрій Стрюк
Андрій Пікільняк

Анотація

Грунтова Т. В., Єчкало Ю. В., Стрюк А. М., Пікільняк А. В. Інструменти доповненої реальності у навчанні фізики у закладах вищої технічної освіти.


Мета дослідження: дослідження спрямоване на теоретичне обґрунтування застосування технології доповненої реальності та її особливості у вищих технічних закладах освіти. Завдання дослідження: дослідження полягає у вирішенні проблем визначення ролі та місця технології в навчальному процесі та можливого її застосування у навчанні фізики. Об'єкт дослідження: навчання фізики студентам вищих технічних закладах освіти. Предмет дослідження: технологія доповненої реальності як складова навчального процесу у вищих закладах освіти. Використані методи дослідження: теоретичні методи включають аналіз наукової та методичної літератури; емпіричні методи включають вивчення та спостереження навчального процесу. Результати досліджень: аналіз наукових публікацій дозволяє визначити поняття доповненої реальності; запропоновано застосування об'єктів доповненої реальності під час лабораторних робіт з фізики. Основні висновки: впровадження технології доповненої реальності у навчальному процесі у вищих технічних закладах освіти підвищує ефективність навчання, сприяє навчанню та пізнавальній діяльності студентів, покращує якість засвоєння знань, провокує інтерес до предмету, сприяє розвитку дослідницьких навичок та компетентності особистості майбутнього фахівця.

Деталі статті

Як цитувати
Грунтова, Т., Єчкало, Ю., Стрюк, А., & Пікільняк, А. (2018). Інструменти доповненої реальності у навчанні фізики у закладах вищої технічної освіти. Педагогіка вищої та середньої школи, 51, 47-57. https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3655
Розділ
Статті

Посилання

1. Atamanchuk, P., Nikolaev, O., Tkachenko, A., Kulyk, L.: Didactic Features of Modeling Professional Competence of the Physics Education Students. American Journal of Educational Research. 2 (12B), 28–32
(2014). doi: 10.12691/education-2-12B-6
2. Azuma, R., Baillot, Y., Behringer, R., Feiner, S., Julier, S., MacIntyre, B.: Recent Advances in Augmented Reality. IEEE Computer Graphics and Applications. 21 (6), 34–47 (2001).
3. Azuma, R. T.: A Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments. 6 (4), 355–385 (1997). doi: 10.1162/pres.1997.6.4.355.
4. Bykov, V., Shyshkina, M.: Emerging technologies for personnel training for IT industry in Ukraine. In: Proceedings of ICL2014 — 2014 International Conference on Interactive Collaborative Learning, Dubai, 03–06 December 2014, pp. 945–949. IEEE, Red Hook (2014). doi: 10.1109/ICL.2014.7017903
5. Feiner, S., MacIntyre, B., Höllerer, T., Webster, A.: A touring machine: Prototyping 3D mobile augmented reality systems for exploring the urban environment. Personal Technologies. 1 (4), 208–217 (1997).
doi: 10.1007/BF01682023
6. Feiner, S., Macintyre, B., Seligmann, D.: Knowledge-based augmented reality. Communications of the ACM. 36 (7), 53–62 (1993). doi: 10.1145/159544.159587
7. Golitcyna, I. N., Polovnikova, N. L: Mobilnoe obuchenie kak novaia tekhnologiia v obrazovanii (Mobile learning as a new technology in education). Obrazovatelnye tekhnologii i obshchestvo. 14 (1), 241–252. http://ifets.ieee.org/russian/depository/v14_i1/pdf/1r.pdf (2011). Accessed 14 Feb 2017.
8. HP Reveal. https://www.hpreveal.com (2018). Accessed 16 Jan 2018.
9. Hruntova, T., Povar, S.: Pryiomy aktyvizatsii samostiinoi piznavalnoi diialnosti studentiv na zaniattiakh fizychnoho laboratornoho praktykumu yak neobkhidnoi umovy v formuvanni kompetentnoi osobystosti maibutnoho fakhivtsia (Methods of activating the independent cognitive activity of students on the lessons of physical laboratory practice as a prerequisite for the formation of a competent person of a future specialist). In: Proceedings of the 3rd scientific and practical conference on Scientific activity as a way of forming professional competences of a future specialist, Sumy, 5–6 Dec 2012, pp. 26–28 (2012).
10. Hruntova, T.: Udoskonalennia metodyky laboratornoho praktykumu yak instrumentu dlia rozvytku kompetentnostei maibutnoho inzhenera, shliakhom vykorystannia stymuliv aktyvizatsii piznavalnoi diialnosti
(Improvement of the methodology of the laboratory practice as a tool for the development of competencies of the future engineer, through the use of incentives for activating cognitive activity). In: Proceedings
of the 2nd scientific and practical conference on Scientific activity as a way of forming professional competences of a future specialist, Sumy, 1–2 Dec 2011, pp. 26–28 (2011).
11. Hruntova, T. V.: Aktyvizatsiia navchalno-piznavalnoi diialnosti maibutnikh fakhivtsiv zasobamy mobilnoho navchannia (Activation of training-cognitive activity of future specialists by means of mobile learning). Naukovi zapysky, Seriia: Problemy metodyky fizyko-metematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. 11 (2), 162–168 (2017).
12. Hruntova, T. V.: Ispolzovanie kompiuternykh tekhnologii v organizatcii samostoiatelnoi raboty studentov po fizike kak zalog formirovaniia tvorcheskoi kompetentnoi lichnosti budushchego spetcialista (Use
of computer technologies in the organization of independent work of students in physics as a pledge of the formation of a creative competent personality of a future specialist). In: Proceedings of the 5th
international scientific and practical conference on Scientific search in the modern world, Makhachkala, 31 Jan 2014, pp. 187–189. Aprobatciia, Makhachkala (2014).
13. Hruntova, T. V.: Mobilne navchannia fizyky — suchasna tekhnolohiia realizatsii pryntsypiv navchannia u formuvanni kompetentnoi osobystosti maibutnoho fakhivtsia (Mobile training of physics — the
modern technology of the implementation of the principles of training in the formation of a competent person of the future specialist). In: Proceedings of the 2nd Ukrainian scientific and practical Internet-
conference on Professional training of a specialist in the context of the needs of the modern labor market, Vinnytsia, 28 Feb 2017, pp. 150–153 (2017).
14. Hruntova, T. V.: Zasoby mobilnoho navchannia fizyky u formuvanni praktychnykh umin maibutnikh fakhivtsiv z informatsiinykh tekhnolohii (Mobile learning tools of physics in forming of practical skills of future professionals). New computer technology. 15, 176–179 (2017).
15. Hurzhii, A. M., Zhuikov, V. Ya., Orlov, A. T., Spivak, V. M., Bohdan, O. V., Shut, M. I., Blahodarenko, L. Yu., Rokytskyi, M. O., Annenkov, V. P., Hrechko, S. M., Havinskyi, A. S: Vykladannia fizyky z vykorystanniam vitchyznianoi elektronnoi tsyfrovoi laboratorii, stvorenoi na osnovi IKT (Teaching Physics with the use of domestic ICT-based electronic digital laboratory). Theory and methods of e-learning. 4, 69–78 (2013).
16. Ilin, V. A., Kudriavtcev, V. V.: Radioastronomiia: metody, instrumentalnaia baza, fundamentalnye otkrytiia (Radio astronomy: methods, instrumental base, fundamental discoveries). Fizika v shkole.
7, 4–16 (2014).
17. Julier, S., Baillot, Y., Brown, D., Lanzagorta, M.: Information Filtering for Mobile Augmented Reality. IEEE Computer Graphics and Applications. 22 (5), 12–15 (2002). doi: 10.1109/MCG.2002.1028721
18. Livingston, M. A., Rosenblum, L. J., Brown, D. G., Schmidt, G. S., Julier, S. J., Baillot, Y., Swan II, J. E., Ai, Z., Maassel, P.: Military Applications of Augmented Reality. In: Furht, B.: (ed.) Handbook of Augmented Reality, pp. 671–706. Springer, New York (2011). doi: 10.1007/978-1-4614-0064-6_31
19. Meisner, J., Donnelly, W. P., Roosen, R.: Augmented reality technology. US Patent 6,625,299 B1, 23 Sept 2003.
20. Modlo, E. O., Echkalo, Yu. V., Semerikov, S. O., Tkachuk, V. V.: Vykorystannia tekhnolohii dopovnenoi realnosti u mobilno oriientovanomu seredovyshchi navchannia VNZ (Using technology of augmented reality in a mobile-based learning environment of the higher educational institution). Naukovi zapysky, Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. 11 (1), 93–100 (2017).
21. Oryshchyn, Yu. M.: Pro rozrobku novykh tekhnolohii navchannia fizyky (On the development of new technologies for teaching physics). Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka, Seriia: Pedahohichna. 9, 37–39 (2003).
22. Sadovyi, M.: Experimental studying of wave and corpuscular properties of light. Naukovi zapysky, Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. 8 (1), 126–130 (2015).
23. Serhiienko, V. P., Bodnenko, T. V.: Kompetentnisnyi pidkhid u navchanni fizyky maibutnikh fakhivtsiv kompiuternykh system (Competent approach in studying physics future specialists of computer systems). Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka, Seriia: Pedahohichna. 21, 231–233 (2015).
24. Shabeliuk, O. V.: Vykorystannia tekhnolohii dopovnenoi realnosti v dystantsiinomu osvitnomu protsesi (Using the technology of the augmented reality in the distance education process). Visnyk Kyivskoho
natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka, Seriia fizyko-matematychni nauky. 2, 215–218 (2014).
25. Sharko, V.: Pidhotovka maibutnikh vchyteliv do kompiuterno-oriientovanoho navchannia fizyky (Training future teachers to computer-based learning physics). Naukovi zapysky, Seriia: Problemy metodyky
fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. 5 (1), 184–188 (2014).
26. Striuk, M. I., Semerikov, S. O., Striuk, A. M.: Mobility: a systems approach. Information Technologies and Learning Tools. 49 (5), 37–70 (2015).
27. Sus, B. A., Sus, B. B.: Samostiina navchalna diialnist studentiv yak vazhlyvyi mekhanizm formuvannia kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv v umovakh kompiuteryzatsii navchalnoho protsesu (Independent educational activity of the students, as an important factor in forming of specialists’ competency while educational process is getting computerized). Zbirnyk naukovykh prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka, Seriia: Pedahohichna. 22, 231–233 (2016).
28. Teplytskyi, I., Semerikov S.: Neobmezheni mozhlyvosti ta mozhlyvi obmezhennia zastosuvan kompiutera u fizychnomu laboratornomu eksperymenti (Unlimited possibilities and possible limitations of
computer applications in a physical laboratory experiment). Fizyka ta astronomiia v shkoli. 2, 47–49 (2004).
29. Velichko, S., Tkachenko, V.: Poiednannia navchalnoho eksperymentu iz suchasnymy zasobamy informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii na prykladi analizu kolyvalnoho rukhu tiahartsia na pruzhyni (Association Of Educational Experiment And Of Modern Means Of Information And Communication Technologies At The Example Of The Analysis Of The Oscillating Motion Of The Spring With The Load). Physical and
Mathematical Education. 1 (15), 158–162 (2018). doi: 10.31110/2413-1571-2018-015-1-028
30. Zabolotnyi, V. F., Myslitska, N. A.: Realizatsiia tekhnolohii vizualizatsii na lektsiinykh zaniattiakh z fizyky (Implementation of visualization technology at lecture sessions in physics). Zbirnyk naukovykh prats
Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka, Seriia: Pedahohichna. 20, 84–86 (2014).
31. Zhaldak, M. I., Nabochuk, Yu. K., Semeshchuk, I. L.: Kompiuter na urokakh fizyky (Computer at Physics lessons). Tetis, Rivne (2004).
32. Zhuk, Yu.: Fenomen rozpodilu skladu laboratornoho obladnannia dlia navchalnoho eksperymentu z fizyky u serednii shkoli (The phenomenon of distribution of the composition of laboratory equipment for a training experiment on physics in high school). Naukovi zapysky, Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. 4 (2), 116–120 (2013).

Найчастіше читають статті цього автора (авторів)

Особливість: цей модуль вимагає, що б був включений хоча б один модуль статистики / звітів. Якщо ваші модулі статистики повертають більше однієї метрики, то будь ласка обраний вами головну метрику на сторінці налаштувань сайту адміністратором і / або на сторінках налаштування керуючого журналом.