Google Classroom як інструмент підтримки змішаного навчання студентів-географів

Основний зміст статті

Ольга Бондаренко
Світлана Мантуленко
Андрій Пікільняк

Анотація

Бондаренко О.В., Мантуленко С.В., Пікільняк А.В. Google Classroom як інструмент підтримки змішаного навчання для студентів географії.


Стаття розкриває досвід організації змішаного навчання для студентів географії за допомогою Google Classroom, а також розкриває його потенційне використання у вивченні географії. Останні три роки автори випробовували такі класи та дистанційні курси, як «Картографія та основи топографії», «Географія населення», «Інформаційні системи та технології в туристичній галузі», «Регіональна економіка та соціальна географія світу» (Європа) та СНД) ”,“ Регіональна економічна та соціальна географія світу (Африка, Латинська Америка, Азія, Англо-Америка, Австралія та Океанія) ”,“ Соціально-економічна картографія ”.


У статті наголошується на переваги використання зазначеного інтерактивного інструменту при вивченні географічних дисциплін. Як було встановлено, організація навчального процесу з використанням Google Classroom забезпечує єдність навчання в класі і поза ним; він призначений для ефективної взаємодії суб'єктів, які навчаються в режимі реального часу; контролювати якість навчання та контролювати навчальні досягнення учнів у класі, а також поза ним тощо.


У статті окреслено недоліки, які слід враховувати при організації змішаного навчання за допомогою Google Classroom, включаючи випадкове переважання зовнішньої мотивації учнів у навчанні та їх низький рівень готовності до роботи в класі; недостатній рівень матеріально-технічного забезпечення в деяких аудиторіях; потреба в позакласній педагогічній підтримці; відсутність вказівок щодо змістового аспекту сторінок Google Classroom тощо.


В ході серії тестів, проведених в 2016-2017 роках, було виявлено збільшення числа студентів-геологів з достатнім рівнем академічних досягнень і зменшення числа учнів з низьким рівнем.

Деталі статті

Як цитувати
Бондаренко, О., Мантуленко, С., & Пікільняк, А. (2018). Google Classroom як інструмент підтримки змішаного навчання студентів-географів. Педагогіка вищої та середньої школи, 51, 235-246. https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3671
Розділ
Статті

Посилання

1. Andreev, A.A.: Didakticheskie osnovy distantcionnogo obucheniia v vysshikh uchebnykh zavedeniiakh (Didactic bases of distance learning in higher educational institutions). Dissertation, University of Moscow (1999).
2. Bondarenko, O.V.: Vykorystannia Google Classroom pid chas vyvchennia rehionalnoi ekonomichnoi i sotsialnoi heohrafii svitu (Using Google Classroom towards a study of the regional economic and social geography of the world). In: Implementation of ICT in the educational process of educational institutions, pp.3–5. Poltava V.G.Korolenko National Pedagogical University, Poltava (2016).
3. Bykov, V.Yu., Kukharenko, V.M., Syrotenko, N.H., Rybalko, O.V., Bohachkov, Yu.M.: Tekhnolohiia stvorennia dystantsiinoho kursu (Technology of creation of a distance course). Milenium, Kyiv (2008).
4. Fedorenko, Yu.A.: Mozhlyvosti dystantsiinoho navchannia heohrafii y orhanizatsiia dystantsiinoi formy virtualnoho uroku (Possibilities of distance learning of geography and organization of remote form of virtual lesson). Kompiuter u shkoli ta simi. 1, 40–42 (2011).
5. Korkmaz, ¨O., Karaku¸s, U.: The Impact of Blended Learning Model on Student Attitudes towards Geography Course and Their Critical Thinking Dispositions and Levels. The Turkish Online Journal of Educational Technology. 8(4), 51–63 (2002).
6. Kukharenko, V.M., Berezenska, S.M., Buhaichuk, K.L., Oliinyk, N.Yu., Oliinyk, T.O., Rybalko, O.V., Syrotenko, N.H., Stoliarevska, A.L.: Teoriia ta praktyka zmishanoho navchannia (Theory and practice of blended learning). Miskdruk, NTU “KhPI”, Kharkiv (2016).
7. Kyslova, M.A., Semerikov, S.O., Slovak, K.I.: Rozvytok mobilnoho navchalnoho seredovyshcha yak problema teorii i metodyky vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v osviti (Developmentofmobilelearningenvironmentasaproblemofthetheory and methods of use of information and communication technologies in education). Information Technologies and Learning Tools. 42(4), 1–19 (2014).
8. Mashbyts, Yu.I.: Teoretyko-metodolohichni zasady proektuvannia dystantsiinykh navchalnykh seredovyshch (Theoretical and methodological foundations of designing distance learning environments). In: Smulson, M.L. (ed.) Dystantsiine navchannia: psykholohichni zasady (Distance learning: psychological foundations), pp.8–41. Imeks-LTD, Kirovohrad (2012).
9. Mitchell, P., Forer P.: Blended Learning: The Perceptions of First-year Geography Students. Journal of Geography in Higher Education. 34(1), 77–89 (2010). doi:10.1080/03098260902982484
10. Nechypurenko, P.P., Semerikov, S.O.: VlabEmbed — the New Plugin Moodle for the Chemistry Education. In: Ermolayev, V., Bassiliades, N., Fill, H.-G., Yakovyna, V., Mayr, H.C., Kharchenko, V., Peschanenko, V., Shyshkina, M., Nikitchenko, M., Spivakovsky, A. (eds.) ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer 2017, 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2017), Kyiv, Ukraine, 15–18 May 2017. CEUR Workshop Proceedings (CEURWS.org), vol.1844, pp.319–326 (2017).
11. Panchenko, L.F.: Teoretyko-metodolohichni zasady rozvytku informatsiino-osvitnoho seredovyshcha universytetu (Theoretical and methodological basis of the development informational educational environment of university). Dissertation, Luhansk Taras Shevchenko National Universit (2011).
12. Rashevska, N.V., Semerikov, S.O., Slovak, K.I, Striuk, A.M.: Model kombinovanoho navchannia u vyshchii shkoli Ukrainy (The model of blended learning in the high school of Ukraine). In: Sbornik nauchnykh trudov (Collection of scientific papers), рр.54–59. Miskdruk, Kharkiv (2011).
13. Samoilenko, V.M.: Heohrafichni informatsiini systemy ta tekhnolohii (Geographic Information Systems and Technologies). Nika-Center, Kyiv (2010). 14. Semerikov, S., Teplytskyi, I., Shokaliuk, S.: Mobilne navchannia: istoriia, teoriia, metodyka (Mobile learning: history, theory, methodic). Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh. 6, 72–82 (2008). 15. Semerikov, S., Teplytskyi, I., Shokaliuk, S.: Mobilne navchannia: istoriia, teoriia, metodyka (Mobile learning: history, theory, methodic). Informatyka ta informatsiini tekhnolohii v navchalnykh zakladakh. 1, 96–104 (2009).
16. Semerikov, S.O., Striuk, A.M.: Kombinovane navchannia: problemy i perspektyvy zastosuvannia v udoskonalenni navchalno-vykhovnoho protsesu y samostiinoi roboty studentiv (Blended learning: problems and prospects of improvement in the educational process and students’ independent work). In: Konoval, O.A. (ed.) Teoriia i praktyka orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv (Theory and practice of organization of independent work of students of higher educational institutions), pp.135–163. Knyzhkove vydavnytstvo Kyrieievskoho, Kryvyi Rih (2012).
17. Semerikov, S.O., Teplytskyi, I.O., Shokaliuk, S.V.: Novi zasoby dystantsiinoho navchannia informatsiinykh tekhnolohii matematychnoho pryznachennia (New distance learning tools of information technologies for mathematical purposes). Visnyk. Testuvannia i monitorynh v osviti. 2, 42–50 (2008).
18. Shunevych, B., Musiyovska, О.: Foreign Language Blended Learning at Higher Schools in Ukraine. In: Proceedings of the International Conference on Computer Science and Information Technologies (CSIT’2006), Lviv Polytechnic National University, Lviv, September 28th–30th 2006, pp.197–200 (2006).
19. Shyshkina, М., Kohut, U., Popel, М.: The Systems of Computer Mathematics in the Cloud-Based Learning Environment of Educational Institutions. In: Ermolayev, V., Bassiliades, N., Fill, H.-G., Yakovyna, V., Mayr, H.C., Kharchenko, V., Peschanenko, V., Shyshkina, M., Nikitchenko, M., Spivakovsky, A. (eds.) ICT in Education, Research andIndustrialApplications.Integration,HarmonizationandKnowledge Transfer 2017, 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization andKnowledge Transfer (ICTERI, 2017), Kyiv, Ukraine, 15–18 May 2017. CEUR Workshop Proceedings (CEUR-WS.org), vol.1844, pp.396–405 (2017).
20. Slovak, K.I., Semerikov, S.O., Tryus, Yu.V.: Mobilni matematychni seredovyshcha: suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku (Mobile mathematical environments: current state and development prospects). Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P.Drahomanova. Seriia No 2. Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia. 12(19), 102–109 (2012).
21. Striuk, A.M.: Teoretyko-metodychni zasady kombinovanoho navchannia systemnoho prohramuvannia maibutnikh fakhivtsiv z prohramnoi inzhenerii (Theoretical and methodological foundations of blended learning of system programming of future specialists in software engineering). Vydavnychyi viddil DVNZ “Kryvorizkyi natsionalnyi universytet”, Kryvyi Rih (2015).
22. Topuzov, O.: Tendentsii funktsionuvannia protsesiv onovlennia osvitnoho prostoru zasobom informatyzatsii vyshchoi shkoly (Trends of the educational process update area information by the graduate school). In: Stratehiia pidpryiemstva: zmina paradyhmy upravlinnia ta innovatsiini rishennia dlia biznesu (Enterprise strategy: changing management paradigm and innovative solutions for business), International scientific-and-practical Conference, Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman, Kyiv, 14–15 November 2013, pp.409–411. KNEU, Kyiv (2013).
23. Tryus, Yu.V., Herasymenko, I.V.: Kombinovane navchannia yak innovatsiina osvitnia tekhnolohiia u vyshchii shkoli (Blended learning as an innovation educational technology in higher school). Theory and methods of e-learning. 3, 299–307 (2012).
24. Zhaldak, M.I.: Kompiuterni navchalni prohramy u seredovyshchakh dystantsiinoho navchannia (na prykladi dystantsiinoho kursu “Teoriia ymovirnostei i matematychna statystyka”) (Computer training in distance learning environments (on the example of the distance course “Theory of Probability and Mathematical Statistics”)). In: Smulson, M.L. (ed.) Dystantsiine navchannia: psykholohichni zasady (Distance learning: psychological foundations), pp.42–50. Imeks-LTD, Kirovohrad (2012).

Найчастіше читають статті цього автора (авторів)

Особливість: цей модуль вимагає, що б був включений хоча б один модуль статистики / звітів. Якщо ваші модулі статистики повертають більше однієї метрики, то будь ласка обраний вами головну метрику на сторінці налаштувань сайту адміністратором і / або на сторінках налаштування керуючого журналом.