Інформатизація освіти як запорука існування та розвитку сучасної вищої освіти

Основний зміст статті

Олена Федоренко
Владислав Величко
Андрій Стопкін
Альона Чорна
Володимир Соловйов

Анотація

У цій статті присвячено особливе значення інформатизації освіти як основного аспекту існування та розвитку сучасної вищої освіти. Процес комп’ютеризації освіти розглядається як загальна основа інформатизації в історичному аспекті. У цьому документі підкреслюється важливість впровадження інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у навчальному процесі вільного програмного забезпечення та зацікавленість науковців у галузі освіти. Інтерес сучасних науковців аналізується при розгляді таких проблем, як застосування ІКТ в освіті; проблеми та цілі інформатизації освіти; дидактичні та психологічні аспекти застосування ІКТ у навчальному процесі; проблеми, пов'язані з широким впровадженням ІКТ у закладах вищої освіти та інформатизації освіти загалом. Основна увага в статті приділяється важливості набутих умінь та навичок у результаті інформатизації освіти та впровадження навчального процесу ІКТ. Визначено цілі інформатизації освіти у сучасному вищому навчальному закладі. Виокремлено основні цілі інформатизації освіти. Розглянуті типи освіти, які безпосередньо пов'язані з ІКТ. Слід визнати, що практика впровадження ІКТ у навчальний процес закладах вищої освіти з кожним днем розширюється і дає лише позитивні результати. Висновки підкреслюють актуальність цього дослідження. Зазначається, що навчальна діяльність на основі використання ІКТ є основою для зміни структури навчального процесу як для викладачів, так і для студентів.

Деталі статті

Як цитувати
Федоренко, О., Величко, В., Стопкін, А., Чорна, А., & Соловйов, В. (2019). Інформатизація освіти як запорука існування та розвитку сучасної вищої освіти. Педагогіка вищої та середньої школи, 52, 5-21. Retrieved із https://journal.kdpu.edu.ua/pedag/article/view/3773
Розділ
Статті

Посилання

1. Anisimova, N. S.: Teoreticheskie osnovy i metodologiia ispolzovaniia multimediinykh tekhnologii v obuchenii (Theoretical foundations and methodology of using multimedia technologies in education). Dissertation, Herzen State Pedagogical University of Russia (2002).
2. Bykov, V. Yu.: Modern tasks of informatization of education. Information Technologies and Learning Tools 15 (1). doi: 10.33407/itlt.v15i1.25
3. Ermolayev, V., Mallet, F., Yakovyna, V., Kharchenko, V., Kobets, V., Korni lowicz, A., Kravtsov, H., Nikitchenko, M., Semerikov, S., Spivakovsky, A.: Preface. In: Ermolayev, V., Mallet, F., Yakovyna, V., Kharchenko, V., Kobets, V., Korni lowicz, A., Kravtsov, H., Nikitchenko, M., Semerikov, S., Spivakovsky, A. (eds.) Proceedings of the 15 th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2019), Kherson, Ukraine, June 12–15 2019, vol. II: Workshops. CEUR Workshop Proceedings 2393. http://ceur-ws.org/Vol-2393/preface.pdf (2019). Accessed 30 Jun 2019.
4. Galdak, M., Khomik, A.: Formuvannia informatsiinoi kultury vchytelia (Creation of Information Culture for the Teacher). In: Proceedings of International Symposium “Computers in Europe. Past, Present and Future”, Kyiv, October 5–9, 1998. International Charity Foundation for History and Development of Computer Science and Technique (ICFCST). http://www.icfcst.kiev.ua/Symposium/Proceedings/Galdak.doc (1998).
5. Hurevych, R. S., Kademiia, M. Iu., Koziar, M. M.: Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v profesiinii osviti maibutnikh fakhivtsiv (Information and communication technologies in the professional education of future specialists). LDU BZhD, Lviv (2012).
6. Hurzhii, A. M.: Informatsiini tekhnolohii v osviti (Information technologies in education). In: Problemy osvity, pp. 5–11. IZMN, Kyiv (1998).
7. Khutorskoi, A. V., Andrianova, G. A., Skripkina, Iu. V.: Evristicheskaia strategiia distantcionnogo obrazovaniia cheloveka: opyt realizatcii (The heuristic strategy of remote human education: the experience of realization). Eidos 2. http://www.eidos.ru/journal/2013/0329-10.htm (2013). Accessed 18 Oct 2018.
8. Kiianovska, N. M., Rashevska, N. V., Semerikov, S. A.: The theoretical and methodical foundations of usage of information and communication technologies in teaching engineering students in universities of the United States. Vydavnychyi viddil DVNZ “Kryvorizkyi natsionalnyi universytet”, Kryvyi Rih (2014).
9. Kolomiyets, A. M.: Teoretychni ta metodychni osnovy formuvannia informatsiinoi kultury maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv (Theoretical and methodical bases of informational culture of the future teacher of primary education). Dissertation, Institute of pedagogical education and adult education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine (2008).
10. Kryvonos, O. M.: Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v navchanni (The use of information and communication technologies in education). Vydavnytstvo ZhDU im. I. Franka, Zhytomyr (2012).
11. Kyslova, M. A., Semerikov, S. O., Slovak, K. I.: Development of mobile learning environment as a problem of the theory and methods of use of information and communication technologies in education. Information Technologies and Learning Tools 42 (4), 1–19 (2014). doi: 10.33407/itlt.v42i4.1104
12. Lapchik, M. P. Podgotovka pedagogicheskikh kadrov v usloviiakh informatizatcii obrazovaniia (Teacher training in the context of education informatization). Binom. Laboratoriia znanii, Moscow (2013).
13. Manako, A. F., Sinitca, K. M.: KT v obuchenii: vzgliad skvoz prizmu transformatcii (CT in teaching: look through the prism of transformation). Obrazovatelnye tekhnologii i obshchestvo 15 (3), 392–413 (2012).
14. Markova, O., Semerikov, S., Popel, M.: CoCalc as a Learning Tool for Neural Network Simulation in the Special Course “Foundations of Mathematic Informatics”. In: Ermolayev, V., Suárez-Figueroa, M. C., Yakovyna, V., Kharchenko, V., Kobets, V., Kravtsov, H., Peschanenko, V., Prytula, Ya., Nikitchenko, M., Spivakovsky A. (eds.) Proceedings of the 14 th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2018), Kyiv, Ukraine, 14–17 May 2018, vol. II: Workshops. CEUR Workshop Proceedings 2104, 338–403. http://ceur-ws.org/Vol-2104/paper_204.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.
15. Markova, O. M., Semerikov, S. O., Striuk, A. M.: The cloud technologies of learning: origin. Information Technologies and Learning Tools 46 (2), 29–44 (2015). doi: 10.33407/itlt.v46i2.1234
16. Merzlykin, O. V., Semerikov, S. O.: Perspektyvni khmarni tekhnolohii v osviti (Prospective cloud technologies in education). In: Materialy dopovidei naukovo-praktychnoho seminaru “Khmarni tekhnolohii v suchasnomu universyteti” (KhTSU–2015), pp. 31–33. ChDTU, Cherkasy (2015).
17. Modlo, E. O., Semerikov, S. O.: Development of SageMath filter for Moodle. New computer technology 12 (special issue “Cloud technologies in education”), 233–243 (2014).
18. Modlo, Ye. O., Semerikov, S. O.: Xcos on Web as a promising learning tool for Bachelor’s of Electromechanics modeling of technical objects. In: Semerikov, S. O., Shyshkina, M. P. (eds.) Proceedings of the 5 th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2017), Kryvyi Rih, Ukraine, April 28, 2017. CEUR Workshop Proceedings 2168, 34–41. http://ceur-ws.org/Vol-2168/paper6.pdf (2018). Accessed 21 Oct 2018.
19. Morkun, V., Semerikov, S., Hryshchenko, S., Slovak, K.: Environmental Geo-information Technologies as a Tool of Pre-service Mining Engineer’s Training for Sustainable Development of Mining Industry. In: Ermolayev, V., Bassiliades, N., Fill, H.-G., Yakovyna, V., Mayr, H. C., Kharchenko, V., Peschanenko, V., Shyshkina, M., Nikitchenko, M., Spivakovsky, A. (eds.) 13 th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2017), Kyiv, Ukraine, 15–18 May 2017. CEUR Workshop Proceedings 1844, 303–310. http://ceur-ws.org/Vol-1844/10000303.pdf (2017). Accessed 21 Mar 2019.
20. Morkun, V. S., Semerikov, S. O., Morkun, N. V., Hryshchenko, S. M., Kiv, A. E.: Defining the Structure of Environmental Competence of Future Mining Engineers: ICT Approach. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 1 st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 198–203. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper19.pdf (2018). Accessed 21 Oct 2018.
21. Morze, N. V.: Systema metodychnoi pidhotovky maibutnikh vchyteliv informatyky v pedahohichnykh universytetakh (Methodic system of Computer Science teacher’s training in pedagogical universities). Dissertation, National Pedagogical Dragomanov University (2003).
22. Petukhova, L. Ye.: Teoretyko-metodychni zasady formuvannia informatychnykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv pochatkovykh klasiv (Theoretic and Methods Bases for Development of Information Competences of Future Elementary School Teachers). Dissertation, K. D. Ushynskiy Pivdennoukrainskiy State Pedagogical University (2009).
23. Rakov, S. A.: Matematychna osvita: kompetentnisnyi pidkhid z vykorystanniam IKT (Mathematical education: a competency approach using ICT). Fakt, Kharkiv (2005).
24. Semerikov, S. O., Shokaliuk, S. V., Plyushh, Yu. V., Mintii, I. S., Tkachuk, V. V.: Rozrobka filtru Sage dlya SDN Moodle (Sage filter development for distance learning system Moodle). New computer technology 9, 189–194 (2011).
25. Semerikov, S. O., Teplytskyi, I. O., Yechkalo, Yu. V., Kiv, A. E.: Computer Simulation of Neural Networks Using Spreadsheets: The Dawn of the Age of Camelot. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 1 st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 122–147. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper14.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.
26. Semerikov, S. O., Teplytskyi, I. O., Yechkalo, Yu. V., Markova, O. M., Soloviev, V. N., Kiv, A. E.: Computer Simulation of Neural Networks Using Spreadsheets: Dr. Anderson, Welcome Back. In: Ermolayev, V.,
Mallet, F., Yakovyna, V., Kharchenko, V., Kobets, V., Korni lowicz, A., Kravtsov, H., Nikitchenko, M., Semerikov, S., Spivakovsky, A. (eds.) Proceedings of the 15 th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2019), Kherson, Ukraine, June 12–15 2019, vol. II: Workshops. CEUR Workshop Proceedings 2393, 833–848. http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_348.pdf (2019). Accessed 30 Jun 2019.
27. Semerikov, S. O.: Teoretyko-metodychni osnovy fundamentalizatsii navchannia informatychnykh dystsyplin u vyshchykh navchalnykh zakladakh (Theoretical and methodic foundations of fundamentalization teaching of the Computer Science at the high educational institutions). Dissertation, National Pedagogical Dragomanov University (2009).
28. Soldatkin, V. I. (ed.): Prepodavanie v seti Internet (Teaching in the Internet). Vysshaia shkola, Moscow (2003).
29. Spirin, O. M.: Teoretychni ta metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv informatyky za kredytno-modulnoiu systemoiu (Theoretical and methodological foundations for the training of future
informatics teachers on a credit-modular system). Vydavnytstvo ZhDU im. I. Franka, Zhytomyr (2007).
30. Striuk, M. I., Moiseienko, N. V., Teplytskyi, O. I.: Free software development for mobile access to Wolfram|Alpha. New computer technology 10, 132–136 (2012).
31. Syrovatskyi, O. V., Semerikov, S. O., Modlo, Ye. O., Yechkalo, Yu. V., Zelinska, S. O.: Augmented reality software design for educational purposes. In: Kiv, A. E., Semerikov, S. O., Soloviev, V. N., Striuk, A. M. (eds.) Proceedings of the 1 st Student Workshop on Computer Science & Software Engineering (CS&SE@SW 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, November 30, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2292, 193–225. http://ceur-ws.org/Vol-2292/paper20.pdf (2018). Accessed 31 Dec 2018.
32. Teplitckii, I. A., Evteev, V. N., Semerikov, S. A.: Lichnost v informatcionnom obshchestve (Personality in the information society). Actual problems of mind 5, 179–191 (2004).
33. Teplytskyi, I. O., Semerikov, S. O.: Informatsiine suspilstvo: humanistychnyi aspekt (Information society: the humanistic aspect). Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M. P. Drahomanova, Seriia 2: Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia 2 (9), 79–88 (2005).
34. Teplytskyi, I. O., Semerikov, S. O.: Z dosvidu vykorystannia Vilnoho prohramnoho zabezpechennia u pidhotovtsi maibutnoho vchytelia (The experience of the use of Free Software in training future teachers). Ridna shkola 5, 40–41 (2003).
35. Teplytskyi, O. I., Teplytskyi, I. O., Semerikov, S. O., Soloviev, V. N.: Training future teachers in natural sciences and mathematics by means of computer simulation: a social constructivist approach. Vydavnychyi
viddil DVNZ “Kryvorizkyi natsionalnyi universytet”, Kryvyi Rih (2015).
36. Tryus, Yu. V.: Kompiuterno-oriientovani metodychni systemy navchannia matematychnykh dystsyplin u VNZ: problemy, stan i perspektyvy (Computer-oriented methodical systems of teaching mathematical disciplines in higher educational institutions: problems, state and prospects). Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova, Seriia 2: Kompiuterno-oriientovani systemy navchannia 9, 16–29 (2010).
37. Velychko, V. Ye.: Teoretyko-metodychni zasady zastosuvannia vilnoho prohramnoho zabezpechennia u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv matematyky, fizyky ta informatyky (Theoretical and methodical principles of the use of free software in the preparation of future teachers of mathematics, physics and computer science). B. I. Matorin, Sloviansk (2017).
38. Verkhovna Rady Ukrainy: Zakon Ukrainy “Pro Natsionalnu prohramu informatyzatsii” (Law of Ukraine “On the National Program of Informatization”). https://zakon0.rada.gov.ua/laws/main/74/98-%D0%B2%D1%80 (2016). Accessed 11 Nov 2018.
39. Zakharova, I. G. Informatcionnye tekhnologii v obrazovanii (Information technology in education). Academia, Moscow (2013).
40. Zhaldak, M. I.: Problemy informatyzatsii navchalnoho protsesu v serednikh i vyshchykh navchalnykh zakladakh (Problems of informatization of the educational process in secondary and higher educational institutions). Kompiuter u shkoli ta simi 3, 8–15 (2013).

Найчастіше читають статті цього автора (авторів)

Особливість: цей модуль вимагає, що б був включений хоча б один модуль статистики / звітів. Якщо ваші модулі статистики повертають більше однієї метрики, то будь ласка обраний вами головну метрику на сторінці налаштувань сайту адміністратором і / або на сторінках налаштування керуючого журналом.