Цифрова трансформація навчального середовища: аспект пізнавальної активності студентів

Основний зміст статті

Ольга Пінчук
Олександра Соколюк
Олександр Буров
Марія Шишкіна

Анотація

До особливостей цифрового середовища належать: інтеграція ІКТ; використання локальних та глобальних мереж та ресурсів; підтримка та розвиток якісно нових технологій обробки інформації; активне використання сучасних засобів, методів і форм навчання у навчальному процесі. Організація діяльності з точки зору цифрового навчального середовища забезпечує відповідні зміни у взаємодії між суб’єктами навчального процесу.


Сьогодні набувають широкого розповсюдження засоби та технології інформаційно-комунікаційних мереж (ІКМ), зокрема Інтернет, які користувацькі та оперативно-процесуальні властивості були змінені на початковому етапі із закритих локальних на відкриті в даний час. Розвиток інформаційно-комунікаційних мереж (від закритих локальних до відкритих) змінює типологію навчальних середовищ. Виділяють наступні моделі навчальних середовищ, які широко використовують засоби ІКТ та ІКМ (із основними ознаками, що їх характеризують): використання локальної мережі зв’язку для представлення навчальної інформації; використання локальної мережі зв'язку та відкритих мережевих ресурсів; використання відкритих мережевих ресурсів; для самостійного використання ресурсів відкритої мережі безпосередньо в класі студентом; для використання студентом відкритих мережевих ресурсів у процесі самостійної навчальної діяльності; для використання студентом освітніх ресурсів, спеціально створених учителем, а також ресурсів відкритих мереж у його самостійній навчальній діяльності.

Деталі статті

Як цитувати
Пінчук, О., Соколюк, О., Буров, О., & Шишкіна, М. (2019). Цифрова трансформація навчального середовища: аспект пізнавальної активності студентів. Педагогіка вищої та середньої школи, 52, 22-38. Retrieved із https://journal.kdpu.edu.ua/pedag/article/view/3774
Розділ
Статті

Посилання

1. Anderson, L.W. (ed.), Krathwohl, D. R. (ed.), Airasian, P.W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J., Wittrock, M. C.: A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. Addison Wesley Longman, New York (2000).
2. Belikov, V. A., Romanov, P. Iu.: Osnovy uchebno-poznavatelnoi deiatelnosti studentov kolledzha: metodicheskie sovety obuchaiushchimsia po formirovaniiu bazovykh uchebnykh umenii (Fundamentals of educational and cognitive activities of college students: methodological advice for students on the formation of basic educational skills). INFRA–M, Moscow (2019).
3. Bilousova, L., Kolgatin, O., Kolgatina, L.: Pedagogical Diagnostics with Use of Computer Technologies. In: Ermolayev, V., Mayr, H. C., Nikitchenko, M., Spivakovsky, A., Zholtkevych, G., Zavileysky, M., Kravtsov, H., Kobets, V., Peschanenko, V. (eds.) Proceedings of the 9 th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications: Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, Kherson, Ukraine, June 19–22, 2013. CEUR Workshop Proceedings 1000, 209–220. http://ceur-ws.org/Vol-1000/ICTERI-2013-p-209-220.pdf (2013). Accessed 21 Nov 2018.
4. Bin Abdulrahman, K. A., Mennin, S., Harden, R. M., Kennedy, C.: Routledge International Handbook of Medical Education. Routledge, New York (2016).
5. Cabinet of Ministers of Ukraine: Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku tsyfrovoi ekonomiky ta suspilstva Ukrainy na 2018–2020 roky ta zatverdzhennia planu zakhodiv shchodo yii realizatsii (On Approval of the Concept for the Development of the Digital Economy and Society of Ukraine for 2018–2020). https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-shvalennya-koncepciyi-rozvitku-cifrovoyi-ekonomiki-ta-suspilstva-ukrayini-na-20182020-roki-ta-zatverdzhennya-planu-zahodiv-shodo-yiyi-realizaciyi (2018). Accessed 11 Feb 2018.
6. Chorna, O. V., Hamaniuk, V. A., Uchitel, A. D.: Use of YouTube on lessons of practical course of German language as the first and second language at the pedagogical university. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 294–307. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper19.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019.
7. Corcoran E.: Gaming education. Radar. http://radar.oreilly.com/2010/10/gaming-education.html (2010). Accessed 17 Aug 2019.
8. Ericsson ConsumerLab: 10 Hot Consumer Trends 2019. https://www.ericsson.com/en/trends-and-insights/consumerlab/consumer-insights/reports/10-hot-consumer-trends-2019 (2018). Accessed 31 Dec 2018.
9. European Commission: Annex to the Proposal for a Council Recommendation on Key Competences for Lifelong Learning. https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/annex-recommendation-key-competences-lifelong-learning.pdf (2018). Accessed 11 Feb 2018.
10. European Commission: Proposal for a Council recommendation on Key Competences for Lifelong Learning. https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/recommendation-key-competences-lifelong-learning.pdf (2018). Accessed 11 Feb 2018.
11. Luksha, P.: Global Education Futures Agenda, 2013. http://www.globaledufutures.org/images/people/Global%20Education%20Futures%20Agenda%20(2014)-ilovepdf-compressed.pdf (2014). Accessed 11 Feb 2018.
12. McGonigal, J.: Reality is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World. Penguin Books, New York (2011).
13. Modlo, Ye. O., Semerikov, S. O., Nechypurenko, P. P., Bondarevskyi, S. L., Bondarevska, O. M., Tolmachev, S. T.: The use of mobile Internet devices in the formation of ICT component of bachelors in electromechanics competency in modeling of technical objects. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 413–428. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper28.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019.
14. Modlo, Ye. O., Semerikov, S. O.: Xcos on Web as a promising learning tool for Bachelor’s of Electromechanics modeling of technical objects. In: Semerikov, S. O., Shyshkina, M. P. (eds.) Proceedings of the 5th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2017), Kryvyi Rih, Ukraine, April 28, 2017. CEUR Workshop Proceedings 2168, 34–41. http://ceur-ws.org/Vol-2168/paper6.pdf (2018). Accessed 21 Oct 2018.
15. Nechypurenko, P. P., Semerikov, S. O.: VlabEmbed — the New Plugin Moodle for the Chemistry Education. In: Ermolayev, V., Bassiliades, N., Fill, H.-G., Yakovyna, V., Mayr, H. C., Kharchenko, V., Peschanenko, V., Shyshkina, M., Nikitchenko, M., Spivakovsky, A. (eds.) 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2017), Kyiv, Ukraine, 15–18 May 2017. CEUR Workshop Proceedings 1844, 319–326. http://ceur-ws.org/Vol-1844/10000319.pdf (2017). Accessed 21 Oct 2018.
16. Pinchuk, O.: Perspective analysis of use of electronic social networks in learning environment. In: Ermolayev, V., Spivakovsky, A., Nikitchenko, M., Ginige, A., Mayr, H. C., Plexousakis, D., Zholtkevych, G., Burov, O., Kharchenko, V., Kobets, V. (eds.) Proceedings of the 12th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, Kyiv, Ukraine, June 21–24, 2016. CEUR Workshop Proceedings 1614, 680–686. http://ceur-ws.org/Vol-1614/paper_54.pdf (2016). Accessed 11 February 2018.
17. Pinchuk, O.P., Sokolyuk, O. M.: Indyvidualizatsiia navchalnoho seredovyshcha uchnia zasobamy Internet (Individualization of the student’s learning environment by means of the Internet). Zb. nauk. prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho un-tu. Seriia pedahohichna 19, 35–37 (2013).
18. Pinchuk, O. P.: Formuvannia predmetnykh kompetentnostei uchniv osnovnoi shkoly v protsesi navchannia fizyky zasobamy multymediinykh tekhnolohii (Formation of subject competencies of primary school students in the process of teaching physics through multimedia technologies), Dissertation, National Pedagogical Dragomanov University (2010).
19. Pinchuk, O. P.: Perspective analysis of use of social networks as learning tools in learning environment. Information Technologies and Learning Tools 54 (4), 83–98 (2016). doi: 10.33407/itlt.v54i4.1482
20. Pinchuk, O. P.: Zvit pro vykonannia naukovo-doslidnoi roboty “Formuvannia informatsiino-osvitnoho seredovyshcha navchannia starshoklasnykiv na osnovi tekhnolohii elektronnykh sotsialnykh merezh” (ostatochnyi) (Report on the implementation of the research work “Developing of information and educational learning environment of senior students’ training on the base of e-social networks” (final)). IITZN NAPN Ukrajiny, Kyiv. http://lib.iitta.gov.ua/709868/ (2017). Accessed 11 Feb 2018.
21. Prykhodko, A. M., Rezvan, O. O., Volkova, N. P., Tolmachev, S. T.: Use of Web 2.0 technology tool — educational blog — in the system of foreign language teaching. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 256–265. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper16.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019.
22. Raitckaia, L. K.: Optimizatciia uchebno-poznavatelnoi deiatelnosti studentov v Internet-srede (Optimization of educational and cognitive activity of students in the Internet environment). Vestnik MGIMO-universiteta 1 (28), 18–21 (2013).
23. Rozina, I. N.: Pedagogicheskaia kompiuterno-oposredovannaia kommunikatciia kak prikladnaia oblast kommunikativnykh issledovanii (Pedagogical computer-mediated communication as an applied area of
commutative research). Obrazovatelnye tekhnologii i obshchestvo 8 (2), 257–264 (2005).
24. Shapovalova, N., Rybalchenko, O., Dotsenko, I., Bilashenko, S., Striuk, A., Saitgareev, L.: Adaptive Testing Model as the Method of Quality Knowledge Control Individualizing. In: Ermolayev, V., Mallet, F., Yakovyna, V., Kharchenko, V., Kobets, V., Korni lowicz, A., Kravtsov, H., Nikitchenko, M., Semerikov, S., Spivakovsky, A. (eds.) Proceedings of the 15th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2019), Kherson, Ukraine, June 12–15 2019, vol. II: Workshops. CEUR Workshop Proceedings 2393, 984–999. http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_328.pdf (2019). Accessed 30 Jun 2019.
25. Slastenin, V. A., Kashirin, V. P.: Psikhologiia i pedagogika (Psychology and pedagogy). Akademiia, Moscow (2010).
26. Sokolyuk, O. M., Inclusion of social networking services in the existing model of organization of students’ learning. Information Technologies and Learning Tools 55 (5), 55–66 (2016). doi: 10.33407/itlt.v55i5.1494
27. Sokolyuk, O. M.: Informatsiino-osvitnie seredovyshche navchannia v umovakh transformatsii osvity (Information and educational environment in the conditions of transformation of education), Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity 12 (3), 48–55 (2017).
28. Solso, R. L., MacLin, M. K., MacLin, O. H.: Cognitive psychology (7th ed.). Pearson Education New Zealand, Auckland (2005).
29. Statista: Global digital population as of July 2019 (in millions). https://www.statista.com/statistics/617136/digital-population-worldwide (2019). Accessed 17 Aug 2019.
30. Syrovatskyi, O. V., Semerikov, S. O., Modlo, Ye.O., Yechkalo, Yu. V., Zelinska, S. O.: Augmented reality software design for educational purposes. In: Kiv, A. E., Semerikov, S. O., Soloviev, V. N., Striuk, A. M. (eds.) Proceedings of the 1st Student Workshop on Computer Science & Software Engineering (CS&SE@SW 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, November 30, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2292, 193–225. http://ceur-ws.org/Vol-2292/paper20.pdf (2018). Accessed 31 Dec 2018.
31. Zhuk, Yu. O. (ed.), Sokoliuk, O. M., Dementiievska, N. P., Sokolova, I. V.: Internet-oriientovani pedahohichni tekhnolohii u shkilnomu navchalnomu eksperymenti (Internet Oriented Educational Technologies in School Teaching Experiment). Atika, Kyiv (2014).

Найчастіше читають статті цього автора (авторів)

Особливість: цей модуль вимагає, що б був включений хоча б один модуль статистики / звітів. Якщо ваші модулі статистики повертають більше однієї метрики, то будь ласка обраний вами головну метрику на сторінці налаштувань сайту адміністратором і / або на сторінках налаштування керуючого журналом.