Хмарний ArcGIS Online як інноваційний інструмент для розвитку геоінформаційної компетентності майбутніх учителів географії

Основний зміст статті

Ігор Холошин
Ольга Бондаренко
Олена Ганчук
Катерина Шмельцер

Анотація

У статті розглядається науково актуальна проблема використання хмарних GIS-технологій під час навчання майбутніх учителів географії (на основі онлайн-додатку ArcGIS). Автори окреслюють основні принципи впровадження ArcGIS Online у навчальний процес (міждисциплінарна інтеграція, послідовність індивідуалізації в навчанні, комунікабельності, дистанційній освіті та краєзнавстві) і навести приклад інтерактивної карти, створеної за допомогою зазначеного хмарного GIS, оскільки ця карта є найпопулярнішою формою дослідження студентів з географії. У статті зазначається, що інтеграція ArcGIS Online у навчальний процес дозволяє вчителю слідувати чіткій педагогічній стратегії з урахуванням можливих варіантів її використання (демонстрація, безпосереднє засвоєння GIS у комп’ютерному класі та самостійна робота в індивідуальному режимі). Розглядаючи хмарні GIS як новий етап розвитку геоінформаційної освіти, автори підкреслюють їх ключові переваги (цілодобовий доступ, робота з GIS-пакетом у хмарі, можливість використання інших карт, а також створення власних карт та веб-додатків) та недоліки (монетизація послуг, недооцінка ролі GIS у навчальній програмі вищої школи, відсутність українського змісту тощо).

Деталі статті

Як цитувати
Холошин, І., Бондаренко, О., Ганчук, О., & Шмельцер, К. (2019). Хмарний ArcGIS Online як інноваційний інструмент для розвитку геоінформаційної компетентності майбутніх учителів географії. Педагогіка вищої та середньої школи, 52, 184-196. Retrieved із https://journal.kdpu.edu.ua/pedag/article/view/3801
Розділ
Статті

Посилання

1. ArcGIS Online. http://www.arcgis.com (2018). Accessed 10 Sept 2018.
2. Barladin, A. V.: Novoe pokolenie elektronnykh geograficheskikh atlasov i kart s interaktivnymi funktciiami (A new generation of electronic geographic atlases and maps with interactive functions). Problemy bezperervnoi heohrafichnoi osvity i kartohrafii 7, 25–31 (2007).
3. Bondarenko, O. V., Mantulenko, S. V., Pikilnyak, А. V.: Google Classroom as a Tool of Support of Blended Learning for Geography Students. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 182–191. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper17.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.
4. Bondarenko, O. V., Pakhomova, O. V., Zaselskiy, V. I.: The use of cloud technologies when studying geography by higher school students. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 377–390. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper25.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019.
5. Bondarenko, O. V.: Vykorystannia Google Classroom pid chas vyvchennia rehionalnoi ekonomichnoi i sotsialnoi heohrafii svitu (Using Google Classroom towards a study of the regional economic and social
geography of the world). In: Implementation of ICT in the educational process of educational institutions, pp. 3–5. Poltava V. G. Korolenko National Pedagogical University, Poltava (2016).
6. Dangermond, J.: GIS in a Changing World. In: Essays on Geography and GIS, vol. 3, pp. 55–59 (2011) http://www.esri.com/library /bestpractices/essays-on-geography-gis-vol3.pdf. Accessed 10 Dec 2018.
7. Kholoshyn, I. V.: Pedahohichna heoinformatyka. Ch. 3: Heoinformatsiini systemy (Pedagogical geoinformatics. Part 3: Geoinformation systems). Cherniavskyi D. O., Kryvyi Rih (2016).
8. Khudiakova, I. M. Analiz zarubizhnoho dosvidu profesiinoi pidhotovky heoinformatykiv (Analysis of foreign experience in the professional training of geoinformatists). Naukovi pratsi Mykolaivskoho derzhavnoho humanitarnoho universytetu im. Petra Mohyly kompleksu “Kyievo-Mohylianska akademiia”, Ser. Pedahohichni nauky 97 (84), 131–135 (2008).
9. Khudyakova, I. M.: The classification of web technologies for GIS education. Information Technologies and Learning Tools 5 (31) (2012). doi: 10.33407/itlt.v31i5.730
10. Markova, O., Semerikov, S., Popel, M.: CoCalc as a Learning Tool for Neural Network Simulation in the Special Course “Foundations of Mathematic Informatics”. In: Ermolayev, V., Su ́arez-Figueroa, M. C., Yakovyna, V., Kharchenko, V., Kobets, V., Kravtsov, H., Peschanenko, V., Prytula, Ya., Nikitchenko, M., Spivakovsky A. (eds.) Proceedings of the 14th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2018), Kyiv, Ukraine, 14–17 May 2018, vol. II: Workshops. CEUR Workshop Proceedings 2104, 338–403. http://ceur-ws.org/Vol-2104/paper_204.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.
11. Markova, O. M., Semerikov, S. O., Striuk, A. M., Shalatska, H. M., Nechypurenko, P. P., Tron, V. V.: Implementation of cloud service models in training of future information technology specialists. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 499–515. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper34.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019.
12. Merzlykin, O. V., Semerikov, S. O.: Perspektyvni khmarni tekhnolohii v osviti (Prospective Cloud Technologies in Education). In: Proceedings of the scientific and practical workshop on Cloud Technologies in Modern University, Cherkasy, 24 Mar 2015, pp. 31–33. ChDTU, Cherkasy (2015).
13. Modlo, Ye. O., Semerikov, S. O., Nechypurenko, P. P., Bondarevskyi, S. L., Bondarevska, O. M., Tolmachev, S. T.: The use of mobile Internet devices in the formation of ICT component of bachelors in electromechanics competency in modeling of technical objects. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 413–428. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper28.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019.
14. Morkun, V., Semerikov, S., Hryshchenko, S., Slovak, K.: Environmental Geo-information Technologies as a Tool of Pre-service Mining Engineer’s Training for Sustainable Development of Mining Industry. In: Ermolayev, V., Bassiliades, N., Fill, H.-G., Yakovyna, V., Mayr, H. C., Kharchenko, V., Peschanenko, V., Shyshkina, M., Nikitchenko, M., Spivakovsky, A. (eds.) 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2017), Kyiv, Ukraine, 15–18 May 2017. CEUR Workshop Proceedings 1844, 303–310. http://ceur-ws.org/Vol-1844/10000303.pdf (2017). Accessed 21 Mar 2019.
15. Morkun, V., Semerikov, S., Hryshchenko, S.: Methods of Using Geoinformation Technologies in Mining Engineers’ Training. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne (2018).
16. Nechypurenko, P. P., Semerikov, S. O.: VlabEmbed — the New Plugin Moodle for the Chemistry Education. In: Ermolayev, V., Bassiliades, N., Fill, H.-G., Yakovyna, V., Mayr, H. C., Kharchenko, V., Peschanenko, V., Shyshkina, M., Nikitchenko, M., Spivakovsky, A. (eds.) 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2017), Kyiv, Ukraine, 15–18 May 2017. CEUR Workshop Proceedings 1844, 319–326. http://ceur-ws.org/Vol-1844/10000319.pdf (2017). Accessed 21 Mar 2019.
17. UNEP/GRID-Warsaw Centre (ed.): GIS at school. Guidebook for biology, geography and science teachers. Warsaw (2011).
18. Zanko, D. S.: Skladannia interaktyvnykh kart zasobamy ArcGIS Online (Creating an interective map using ArcGIS ONLINE). Magazine of cartography periodical 16, 77–85 (2016).
19. Zaytseva, T., Arkhipova, T.: Cloud technology as a way of Ukrainian education development. Information technologies in education 19, 54–61 (2014). doi: 10.14308/ite000484

Найчастіше читають статті цього автора (авторів)

Особливість: цей модуль вимагає, що б був включений хоча б один модуль статистики / звітів. Якщо ваші модулі статистики повертають більше однієї метрики, то будь ласка обраний вами головну метрику на сторінці налаштувань сайту адміністратором і / або на сторінках налаштування керуючого журналом.