Педагогiчнi методи використання даних дистанцiйного зондування Землi у сучаснiй шкiльнiй практицi

Основний зміст статті

І. В. Холошин
І. М. Варфоломєєва
О. В. Ганчук
О. В. Бондаренко
А. В. Пiкiльняк

Анотація

Стаття зупиняється на даних дистанцiйного зондування Землi, як одного з основних напрямкiв Гео-Iнформацiйної Науки, унiкального джерела iнформацiї про процеси та феномени, що вiдбуваються майже в усiх сферах географiчних оболонок Землi (атмосферi, гiдросферi, лiтосферi тощо).


Автори доводять, що використання аерокосмiчних знiмкiв за допомогою включення до навчального процесу iнформацiйних i комунiкативних технологiй, дозволяє не лише пiдвищити об’єм iнформацiйного контексту навчання, але також сприяє формуванню когнiтивного iнтересу учнiв до таких дисциплiн як географiя, бiологiя, iсторiя, фiзика, комп’ютернi науки тощо.


Було обґрунтовано, що данi дистанцiйного зондування формують у учнiв концепти простору, часу та якостi, сенсорну пiдтримку для сприйняття, знань та пояснень специфiчних об’єктiв та явищ географiчної дiйсностi, що, у свою чергу, призводить до пiдвищення рiвня навчальних досягнень. 


Було проаналiзовано та проiлюстровано на прикладах прийоми використання аерокосмiчних знiмкiв у сучаснiй шкiльнiй практицi: вiд використання їх у якостi вiзуальної пiдтримки, до проведення практичних та дослiдницьких спрямувань пiдготовки на базi даних дистанцiйного зондування. Окрема увага придiляється практичному компоненту включення дистанцiйного зондування Землi до сучасної шкiльної практики за
допомогою iнформацiйних та комунiкативних технологiй. 

Деталі статті

Як цитувати
Холошин, І., Варфоломєєва, І., Ганчук, О., Бондаренко, О., & ПiкiльнякА. (2019). Педагогiчнi методи використання даних дистанцiйного зондування Землi у сучаснiй шкiльнiй практицi. Освітній вимір, 53(1), 80-94. https://doi.org/10.31812/educdim.v53i1.3834
Розділ
Статті

Посилання

1. Barladin, A. V.: Novoe pokolenie elektronnykh geograficheskikh atlasov i kart s interaktivnymi funktciiami (A new generation of electronic geographic atlases and maps with interactive functions). Problemy bezperervnoi heohrafichnoi osvity i kartohrafii 7, 25–31 (2007).
2. Berlyant, A. M.: Geoinformatika (Geoinformatics) In: Moscow University Didgest, Vol. 2, pp. 16–23 (1992).
3. Bondarenko, O. V., Pakhomova, O. V., Zaselskiy, V. I.: The use of cloud technologies when studying geography by higher school students. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 377–390. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper25.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019.
4. Datsenko, L. M., Ostroukh, V. I.: Osnovy heoinformatsiinykh system i tekhnolohii (Fundamentals of geographic information systems and technologies). Kartografiya, Kyiv (2013).
5. Dushina, I. V., Ponurova, G. A.: Metodika prepodavaniya geografii (Methodic of teaching geography). Prosveschenie, Moscow (1996).
6. Golov, V. P.: Sredstva obucheniya geografii i usloviya ih effektivnogo ispolzovaniya. (Means of studying geography and conditions for their effective use). Prosveschenie, Moscow (1987).
7. Green, D .R.: GIS. A Sourcebook for Schools. CRC Press LLC, New York (2000).
8. Karimova S., Veselov, M.: Primenenie dannyih distantsionnogo zondirovaniya v obrazovatelnyih tselyahika prepodavaniya geografii (Application of remote sensing data for educational purposes).
http://d33.infospace.ru/d33_conf/2008_conf_pdf/SMY/Veselov.pdf (2008). Accessed 10 Dec 2018.
9. Khasanshina, N. Z.: Teoriya i metodika ispolzovaniya uchebnyih geoinformatsionnyih sistem v profilnoy podgotovke shkolnikov (Theory and methods of using educational geoinformational systems in the profile training of schoolchildren). Dissertation, Togliatti State University (2004).
10. Kholoshyn, I. V., Bondarenko, O. V., Hanchuk, O. V., Shmeltser, E. O.: Cloud ArcGIS Online as an innovative tool for developing geoinformation competence with future geography teachers. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 403–412. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper27.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019.
11. Kholoshyn, I. V.: Pedahohichna heoinformatyka. Ch. 1: Dystantsiine zonduvannia Zemli (Pedagogical geoinformatics. Part 1: Earth remote sensing). Cherniavskyi D. O., Kryvyi Rih (2013).
12. Kulibekova, R. D.: Geoinformatsionnyie tehnologii kak sredstvo formirovaniya informatsionnoy kulturyi buduschego uchitelya geografii (Geoinformation technologies as a means of forming the informational culture of the future teacher of geography). Dissertation, Dagestan State Pedagogical University (2008).
13. Mazurina, L. V.: Kosmicheskaya geografiya (Space geography). Traditciia, Moscow (2006).
14. Morkun, V., Semerikov, S., Hryshchenko, S.: Methods of Using Geoinformation Technologies in Mining Engineers’ Training. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne (2018).
15. Naumann, S., Siegmund, А., Ditter, R., Haspel, М.: Remote sensing in school — theoretical concept and practical implementation. In: E-Learning Tools, Techniques and Applications, Potsdam, 17–19 June 2009, pp. 234–240 (2009).
16. One Planet, Many People: Atlas of Our Changing Environment. United Nations Environment Programme, Nairobi (2005).
17. Simpson, J. J., Taflove, A.: A novel ELF radar for major oil deposites. IEEE Geoscience and Remote Sensing Letters 3 (1), 36–39 (2006). doi: 10.1109/LGRS.2005.856118
18. Topuzov, O.: Tendentsii funktsionuvannia protsesiv onovlennia osvitnoho prostoru zasobom informatyzatsii vyshchoi shkoly (Trends of the educational process update area information by the graduate school). In: Stratehiia pidpryiemstva: zmina paradyhmy upravlinnia ta innovatsiini rishennia dlia biznesu (Enterprise strategy: changing management paradigm and innovative solutions for business), International scientific-and-practical Conference, Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman, Kyiv, 14–15 November 2013, pp. 409–411. KNEU, Kyiv (2013).
19. UNEP/GRID-Warsaw Centre (ed.): GIS at school. Guidebook for biology, geography and science teachers. Warsaw (2011).

Найчастіше читають статті цього автора (авторів)

Особливість: цей модуль вимагає, що б був включений хоча б один модуль статистики / звітів. Якщо ваші модулі статистики повертають більше однієї метрики, то будь ласка обраний вами головну метрику на сторінці налаштувань сайту адміністратором і / або на сторінках налаштування керуючого журналом.