Використання вiртуального середовища “Proteus” для пiдготовки майбутнiх фахiвцiв у галузi iнформацiйних технологiй

Основний зміст статті

В. Г. Шамоня
О. В. Семенiхiна
В. В. Прошкiн
О. В. Лебiдь
С. Я. Харченко
О. С. Литвин

Анотація

На основi огляду лiтератури було встановлено, що використання доповненої реальностi як iнновацiйної технологiї навчання студентiв вiдбувається у таких напрямках: 3D-рендерiнг зображень; розпiзнавання та маркування реальних об’єктiв; взаємодiя вiртуального об’єкта з людиною в режимi реального часу. Висвiтлено основнi переваги використання доповненої та вiртуальної реальностi у навчальному процесi: чiткiсть, вмiння моделювати процеси та явища, iнтеграцiя навчальних дисциплiн, побудова вiдкритої системи освiти, пiдвищення мотивацiї до навчання тощо. Виявлено, що в цiй галузi моделювання фiзичного процесу, лабораторiя фiзики “Proteus” є популярним прикладом доповненої реальностi. Використання середовища “Proteus” дозволяє вiзуалiзувати роботу функцiональних вузлiв обчислювальної системи на мiкрорiвнi. Це
особливо важливо для систем програмування з обмеженими ресурсами, наприклад для мiкроконтролерiв у процесi пiдготовки майбутнiх фахiвцiв у галузi iнформацiйних технологiй. Експеримент проходив у Київському унiверситетi iменi Бориса Грiнченка та Сумському державному педагогiчному унiверситетi iменi А. С. Макаренка зi студентами спецiальностi “Iнформатика” (галузь знань — середня освiта (iнформатика)). Було встановлено, що комп’ютерне моделювання позитивно впливає на оволодiння основами мiкроелектронiки. У статтi окреслено шляхи подальших наукових дослiджень щодо обґрунтування, розробки та експериментальної перевiрки форм, методiв та доповненої
реальностi, якi можуть бути використанi у професiйнiй пiдготовцi майбутнiх фахiвцiв у галузi iнформацiйних технологiй. 

Деталі статті

Як цитувати
Шамоня, В., СеменiхiнаО., ПрошкiнВ., ЛебiдьО., Харченко, С., & Литвин, О. (2019). Використання вiртуального середовища “Proteus” для пiдготовки майбутнiх фахiвцiв у галузi iнформацiйних технологiй. Освітній вимір, 53(1), 181-198. https://doi.org/10.31812/educdim.v53i1.3842
Розділ
Статті

Посилання

1. Buzko, V. L., Bonk, A. V., Tron, V. V.: Implementation of Gamification and Elements of Augmented Reality During the Binary Lessons in a Secondary School. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 53–60. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper06.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.
2. Cai, Z., Tong, S.: Application of Proteus Simulation Software in the Teaching of Electric Courses. In: 2017 4th International Conference on Education Reform and Modern Management (ERMM 2017), pp. 258–260. DEStech Transactions on Social Science, Education and Human Science, Lancaster (2017). doi: 10.12783/dtssehs/ermm2017/14722
3. Calder ́on, A. J., Gonz ́alez, I.: Software-in-the-loop approach for automation and supervisory systems education. In: Proceedings of 12th International Technology, Education and Development Conference (INTED), Valencia, Spain, 05–07 March, 2018, pp. 4241–4245 (2018). doi: 10.21125/inted.2018.0820
4. FitzGerald, E.: Using augmented reality for mobile learning: opportunities and challenges. mLearn 2012 Workshop Proceedings: Mobile Augmented Reality for Education, Helsinki, Finland, 16–18 October 2012, pp. 2–5. http://ceur-ws.org/Vol-955/workshops/WS5AR.pdf (2012). Accessed 28 Nov 2019.
5. Hruntova, T. V., Yechkalo, Yu. V., Striuk, A. M., Pikilnyak, A. V.: Augmented Reality Tools in Physics Training at Higher Technical Educational Institutions. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 33–40. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper04.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.
6. Lavrentieva, O. O., Arkhypov, I. O., Kuchma, O. I., Uchitel, A. D.: Use of simulators together with virtual and augmented reality in the system of welders’ vocational training: past, present, and future. In: Kiv, A. E., Shyshkina, M. P. (eds.) Proceedings of the 2nd International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, March 22, 2019, CEUR-WS.org, online (2020, in press).
7. Merzlykin, O. V., Topolova, I. Yu., Tron, V. V.: Developing of Key Competencies by Means of Augmented Reality at CLIL Lessons. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 41–52. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper05.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.
8. Modlo, E. O., Echkalo, Yu. V., Semerikov, S. O., Tkachuk, V. V.: Vykorystannia tekhnolohii dopovnenoi realnosti u mobilno oriientovanomu seredovyshchi navchannia VNZ (Using technology of augmented reality in a mobile-based learning environment of the higher educational institution). Naukovi zapysky, Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. 11 (1), 93–100 (2017).
9. Modlo, Ye. O., Semerikov, S. O., Bondarevskyi, S. L., Tolmachev, S. T., Markova, O. M., Nechypurenko, P. P.: Methods of using mobile Internet devices in the formation of the general scientific component of bachelor in electromechanics competency in modeling of technical objects. In: Kiv, A. E., Shyshkina, M. P. (eds.) Proceedings of the 2nd International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, March 22, 2019, CEUR-WS.org, online (2020, in press).
10. Modlo, Ye. O., Semerikov, S. O., Nechypurenko, P. P., Bondarevskyi, S. L., Bondarevska, O. M., Tolmachev, S. T.: The use of mobile Internet devices in the formation of ICT component of bachelors in electromechanics competency in modeling of technical objects. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 6th Workshop on Cloud Technologies in Education (CTE 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, December 21, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2433, 413–428. http://ceur-ws.org/Vol-2433/paper28.pdf (2019). Accessed 10 Sep 2019.
11. Nechypurenko, P. P., Starova, T. V., Selivanova, T. V., Tomilina, A. O., Uchitel, A. D.: Use of Augmented Reality in Chemistry Education. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 15–23. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper02.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.
12. Nechypurenko, P. P., Stoliarenko, V. G., Starova, T. V., Selivanova, T. V., Markova, O. M., Modlo, Ye. O., Shmeltser, E. O.: Development and implementation of educational resources in chemistry with elements of augmented reality. In: Kiv, A. E., Shyshkina, M. P. (eds.) Proceedings of the 2nd International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, March 22, 2019, CEUR-WS.org, online (2020, in press).
13. Popel, M. V., Shyshkina, M. P.: The Cloud Technologies and Augmented Reality: the Prospects of Use. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 232–236. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper23.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.
14. Shapovalov, Ye. B., Bilyk, Zh. I., Atamas, A. I., Shapovalov, V. B., Uchitel, A. D.: The Potential of Using Google Expeditions and Google Lens Tools under STEM-education in Ukraine. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 66–74. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper08.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.
15. Shyshkina, M. P., Marienko, M. V.: Augmented reality as a tool for open science platform by research collaboration in virtual teams. In: Kiv, A. E., Shyshkina, M. P. (eds.) Proceedings of the 2nd International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, March 22, 2019, CEUR-WS.org, online (2020, in press).
16. Syrovatskyi, O. V., Semerikov, S. O., Modlo, Ye. O., Yechkalo, Yu. V., Zelinska, S. O.: Augmented reality software design for educational purposes. In: Kiv, A. E., Semerikov, S. O., Soloviev, V. N., Striuk, A. M. (eds.) Proceedings of the 1stStudent Workshop on Computer Science & Software Engineering (CS&SE@SW 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, November 30, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2292, 193–225. http://ceur-ws.org/Vol-2292/paper20.pdf (2018). Accessed 21 Mar 2019.
17. Sysoieva, S. O., Osadcha, K. P.: Condition, technologies and prospects of distance learning in the higher education of Ukraine. Information Technologies and Learning Tools 70 (2), 271–284 (2019). doi: 10.33407/itlt.v70i2.2907
18. Tkachuk, H. V.: Features of implementation of mobile education: perspectives, benefits and shortcomings. Information Technologies and Learning Tools 64 (2), 13–22 (2018). doi: 10.33407/itlt.v64i2.1948
19. Wang, R., Li, X., Liu, H.: Research on the application of simulation bench in experimentation teaching of electrical engineering and electronics. In: Proc. of the 2016 International Conference on Education, E-learning and Management Technology, Xian, China, 27–28 Aug, 2016. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, vol. 44, pp. 290–295. Atlantis Press, Paris (2016). doi: 10.2991/iceemt-16.2016.57
20. Yang, Z.-C.: PI-based implementation for modeling and simulation of the continuous-time LTI system and its Matlab-Simulink-based application. Computer applications in engineering education 26 (5), 1239–1254 (2018). doi: 10.1002/cae.21997
21. Yechkalo, Yu. V., Tkachuk, V. V., Hruntova, T. V., Brovko, D. V., Tron, V. V.: Augmented Reality in Training Engineering Students: Teaching Techniques. In: Ermolayev, V., Mallet, F., Yakovyna, V., Kharchenko, V., Kobets, V., Korni lowicz, A., Kravtsov, H., Nikitchenko, M., Semerikov, S., Spivakovsky, A. (eds.) Proceedings of the 15th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2019), Kherson, Ukraine, June 12–15 2019, vol. II: Workshops. CEUR Workshop Proceedings 2393, 952–959. http://ceur-ws.org/Vol-2393/paper_337.pdf (2019). Accessed 30 Jun 2019.
22. Zelinska, S. O., Azaryan, A. A., Azaryan, V. A.: Investigation of Opportunities of the Practical Application of the Augmented Reality Technologies in the Information and Educative Environment for Mining Engineers Training in the Higher Education Establishment. In: Kiv, A. E., Soloviev, V. N. (eds.) Proceedings of the 1st International Workshop on Augmented Reality in Education (AREdu 2018), Kryvyi Rih, Ukraine, October 2, 2018. CEUR Workshop Proceedings 2257, 204–214. http://ceur-ws.org/Vol-2257/paper20.pdf (2018). Accessed 30 Nov 2018.

Найчастіше читають статті цього автора (авторів)

Особливість: цей модуль вимагає, що б був включений хоча б один модуль статистики / звітів. Якщо ваші модулі статистики повертають більше однієї метрики, то будь ласка обраний вами головну метрику на сторінці налаштувань сайту адміністратором і / або на сторінках налаштування керуючого журналом.