Особливостi органiзацiї корекцiйної роботи з дiтьми iз порушеннями iнтелектуального розвитку в умовах загальноосвiтнього заклад
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v0i10.3922Ключові слова:
дiти з особливими освiтнiми потребами, дiти з iнтелектуальними порушеннями, iнклюзiя, iнклюзивне навчання, корекцiйна-розвиткова робота, мультидисциплiнарна команда, супервiзiяАнотація
Анотацiя. В статтi розглядається проблема включення дiтей з
iнтелектуальними порушеннями в середовище загальноосвiтньої
школи з iнклюзивною формою навчання. В основi iнклюзивної освiти
лежать iдеї рiвного ставлення до всiх членiв суспiльства незалежно вiд
їхньої нацiональностi, статi, раси, культури, соцiального стану, релiгiї,
iндивiдуальних можливостей i здiбностей. У статтi акцентується
увага на особливостях органiзацiї корекцiйної роботи з дiтьми з
iнтелектуальними порушеннями та розкриваються шляхи реалiзацiї
корекцiйного компоненту в умовах загальноосвiтнього закладу.
За результатами здiйсненого авторами теоретико-методологiчного
аналiзу у статтi представлено думку вчених-олiгофренопедагогiв
про особливостi процесу корекцiйного навчання та виховання дiтей
з iнтелектуальними порушеннями. У якостi головного аргументу
ефективної реалiзацiї iнклюзiї дiтей з iнтелектуальними порушеннями
є модифiкацiя методiв, методик та прийомiв i принципiв спецiальної
дидактики в освiтньо-iнтеграцiйному процесi. Корекцiйно-розвивальне
навчання передбачає поглиблену роботу з корекцiї психiчних функцiй,
пiзнавальної дiяльностi, навичок спiлкування, а також з розвитку
вмiнь i навичок у процесi трудового навчання спроможностi i
здiбностей дiтей.