Двовекторний зміст динаміки взаємодії та взаємовпливу співвідношення «колір-емоція» у контексті формування емоційно-духовної генези молодших школярів
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v7i.7288Ключові слова:
кольоратив, сензитивність, кольоротерапія, екстерорецепція, рефлексіяАнотація
Проаналізовано теоретичні наукові розробки і публікації, присвячені проблематиці двовекторності колірно-емотивного концепту, механізм впливу колірного образу, емпірійне значення кольоративу, емотивно-афективний компонент у структурі змісту кольору. Досліджено алгоритм динаміки взаємодії та взаємовпливу співвідношення «колір-емоція» на розвиток рівня сензитивності та емоційно-духовного генезу особистості молодших школярів. Зроблено висновок про те, що вибір кольору у ситуації «тут і зараз» якісно впливає на розвиток самосвідомості дітей молодшого шкільного віку, рефлексії та здатності до ідентифікації.
Metrics
Посилання
Базыма Б. А. О цветовом выборе как индикаторе эмоциональных состояний в процессе решения малых творческих задач / Б. А. Базыма, Н. А. Густяков // Вестник ХГУ. Сер. «Психология» – 1988 – № 320 – С. 22 – 25.
Беспалько И. Г. О соотношении между цветовыми порогами, соматотипом и эмоциональным состоянием / И. Г. Беспалько // Математические методы в психиатрии и неврологии. – Ленинград, 1972. – С. 176–178.
Лисиченко Л. А. Мовна картина світу та її рівні / Л. А. Лисиченко // Збірник
Харківського історико-філологічного товариства. – Харків : Майдан, 1998. – Т. 6. – С.129–144. 4. Пастушенко Т.В. Конотативні значення кольору в мовній інтерпретації // Вісник Київськ. держ. лінгвістичного університету: Дослідження молодих вчених. Сер. «Філологія». – Київ : КДЛУ. – 1997. – Вип. 4: Актуальні проблеми вивчення мови, мовлення і перекладу. – С. 92–97.
Петренко В. Ф. Взаимосвязь эмоций и цвета / В. Ф. Петренко, В. В. Кучеренко // Вестник МГУ. Серия 14. «Психология». – 1988. – №3. – С. 70–82.
Практикум по психологии состояний : уч. пособ. / под ред. проф. А. О. Прохорова. – Санкт-Петербург : Речь, 2004. – 480 с.
Рогов Е. И. Настольная книга практического психолога: учеб. пособ.: В 2 кн. : Кн. 1: Система работы психолога с детьми разного возраста. – 2-е изд. – Москва : Гума-нит. изд. центр ВЛАДОС, 1999. – 384 с.
Урванцев Л. П. Психология восприятия цвета : учеб. пособ. / Л. П. Урванцев. – Ярославль : ЯГУ, 1981. – 65 с.