Психологічна культура викладача вищої школи і шляхи її формування
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v6i.7335Ключові слова:
психологічна культура, викладач вищої школи, суспільство знань, психологічна саморегуляція, емоційна лабільністьАнотація
Дана стаття присвячена розгляду психологічної культури викладача вищої школи як системоутворюючого блоку його професійної компетентності. Зокрема, деталізуються найбільш поширені підходи до його осмислення, а також структурні та сутнісні компоненти. Виокремлено організаційно-методичні умови та соціально-психологічні риси, які є важливими факторами становлення високого рівня психологічної культури. Таким чином, на нашу думку, ключове місце у системі досліджуваного соціального явище займають емоційна лабільність, гнучкість мислення та здатність до успішної саморегуляції в процесі педагогічної діяльності.
Metrics
Посилання
Еремкина О. В. Формирование психодиагностической культуры учителя / Ольга Васильевна Еремкина // Электронный научно-педагогический журнал. - 2006. - № l. - С. 59-66. – Режим доступа к журн.: http://www.emissia.org/offline/2006/1080.htm.
Кокоева Р. Т. Психологическая культура преподавателя высшей школы / Р. Т. Кокоева // «Успехи современного естествознания». - 2009. - №5. - С. 78-79.
Кудіна В.В. Психологія вищої школи. Курс лекцій / Кудіна В.В., Юрченко В.І. - Київ: НПУ ім.М.П.Драгоманова. - 2004. – 176 с.
Мороз О. Психолого-педагогічна модель викладача вищої школи / Мороз О., Юрченко В. // Наукове проектування інноваційних та альтернативних систем вищої освіти. – Тернопіль. - 2000. – С.187-189.
Чепелєва Н. В. Психологічна культура майбутнього вчителя / Наталія Василівна Чепелєва. - Київ: Т-во «Знання». – 1989. - 32 с.