Рівні прояву синдрому професійного вигорання у викладачів соціально-гуманітарних дисциплін
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v4i.7433Ключові слова:
рівні прояву синдрому професійного вигорання у викладачів соціально-гуманітарних дисциплінАнотація
Для професії педагога характерною є робота у системі «людина-людина», яка пов'язана з тривалим спілкуванням, наданням підтримки та допомоги учням і студентам. А тому протиріччя між динамічно зростаючими вимогами до якості професійно-педагогічної діяльності, об'єктивізовані сучасними соціально-педагогічними реаліями (зростання обсягів інформації, ускладнення науково-методичної роботи, викликане переходом до модульно-рейтингової системи навчання згідно європейських стандартів, соціально-економічні пульсації тощо), та психо-фізіологічними, інтелектуальними і емоційними ресурсами особистості педагога, широким спектром професійних функцій підвищує ризик професійного стресу та синдрому так званого професійного вигорання [6, 603].
Metrics
Посилання
Бойко В.В. Энергия эмоций в общении: [2-е изд., доп. и перераб.] / B. В. Бойко - СПб. : Пресса, 2004. - 474 с.
Водопьянова Н. Е. Синдром «выгорания» в профессиях системы «человек-человек» / Н. Е. Водопьянова // Практикум по психологии менеджмента и профессиональной деятельности [под ред. Г.С. Никифорова и др.]. - СПб.: Пресса, 2001. - 282 с.
Гринберг Дж. Управление стрессом / Дж. Гринберг - СПб.: Питер, 2002.-496 с.
Маслач К. Практикум по социальной психологии / К. Маслач -СПб.: Питер, 2000.-522с.
Синдром «професійного вигорання» та професійна кар'єра працівників освітніх організацій: тендерні аспекти / За наук. ред. C. Д. Максименка, Л. М. Карамушки, Т. В. Зайчикової. - К. : Міленіум, 2006.-368с.
Туркот Т. І. Педагогіка вищої школи: [ навч. посібник] / Т. І. Туркот. -К.: Кондор, 2011.-628с.