Особливості емоційного інтелекту у студентів різних спеціальностей

Автор(и)

  • Вікторія Віталіївна Єрух Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/psychology.v2i.7534

Ключові слова:

особливості емоційного інтелекту у студентів різних спеціальностей

Анотація

Словосполучення «емоційний інтелект», яке з`явилось у психологічному тезаурусі з проблем психології особистості після виходу у світ робіт американських психологів Г.Гарднера [5,6], Д. Големан [7], Дж. Майєра, П.Саловея [9], ще років десять тому викликало б здивування через незвичність поєднання понять «емоція» та «інтелект», які здавалися протилежними за змістом. Не менше дивувало твердження авторів, які ввели у науковий обіг поняття «емоційний інтелект», щодо ролі цієї інтегральної властивості особистості у визначенні успіху будь-якої діяльності людини за будь-яких умов[8]. І нині, хоча проблематика, пов`язана з вивченням емоційного інтелекту, знаходить вельми широке відображення в тематиці наукових конгресів та спеціальних конференцій з проблем психології особистості. Слід зауважити, що після виходу у світ 1995 р. монографії Д.Големана «Емоційний інтелект»[7] вона миттєво стала бестселером. Доречним епіграфом до книги стало висловлювання Арістотеля: «Будь-хто може розгніватися – це легко. Однак виявити гнів стосовно саме тієї людини, яка на це заслуговує, потрібною мірою, у відповідній формі – це не легко» [2]. Твердження ж про те, що емоційний інтелект, на відміну від загального (вимірюваного за допомогою IQ і значною мірою зумовленого генетично), можна розвинути в будь-якому віці, віддає перевагу тому, хто ним володіє, перед носіями високого IQ у досягненні успіху в житті.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 156 / PDF downloads: 98

Біографія автора

Вікторія Віталіївна Єрух, Криворізький державний педагогічний університет

студентка факультету іноземних мов, науковий керівник: Пилипенко Катерина Валентинівна, викладач кафедри загальної і вікової психології

Посилання

Гальперин П.Я. К учению об интериоризации // Вопросы психологии. – 1966. - № 6. – С. 25-33.

Гоулман, Д. Емоційний інтелект/ Деніел Гоулман; пер. с англ. А.П. Ісаєвої. – М.: АСТ:АСТ МОСКВА; Володимир: ВКТ, 2010. – с. 6-191.

Носенко Е.Л., Коврига Н.В. Емоційний інтелект: концептуалізація феномену, основні функції: [Монографія]. – К.: Вища шк., 2003. – с.4-5.

Пов`якиль Н.І. Основи психології конфлікту (практикум): навчальний посібник «Для студентів психологічних спеціальностей» - К.: Вид-во МПУ імені М.П. Драгоманова, 2009 р.- 389 стр.

Gardner H. Frames of mind: The theory of multiple intelligences. – New York: Basic Books, 1983

Gardner H. Multiple intelligences: the theory in practice. – New York: Basic Books, 1993. – 304p.

Goleman D. Working with Emotional Intelligence. - New York: Bantam Books, 1998. – 383p.

Grazzani Gavazzi I. How to do things with emotions: problematic shared plans in everyday life// Proceedings of the 9th Conference of ISRE / University of Toronto Press. – Toronto 1996. – P. 339-343.

Mayer J.D., Salovey P. The Intelligence of emotional intelligence// Intelligence. – 1993. – Vol. 17, N 4. – P. 433 – 442

Downloads

Опубліковано

2022-06-27

Як цитувати

Єрух, В. В. (2022). Особливості емоційного інтелекту у студентів різних спеціальностей. Актуальні проблеми психології в закладах освіти, 2, 182–190. https://doi.org/10.31812/psychology.v2i.7534

Номер

Розділ

Розділ II