Соціалізація особистості студента у процесі навчання

Автор(и)

  • Ірина Ярославівна Кацюбан Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/psychology.v2i.7555

Ключові слова:

соціалізація особистості студента у процесі навчання

Анотація

Необхідною умовою ефективної соціалізації у процесі навчання є наявність зворотнього зв’язку. Мається на увазі взаєморозуміння, тобто розуміння іншої людини, тих взаємин, які складаються на різних рівнях взаємодії: “педагог — студент”, “студент — студент” і т.д. Щодо взаєморозуміння між педагогом і студентом, то його розглядають як стан внутрішньої згоди, який має певні особливості, викликані характером і умовами навчальної діяльності. Виокремлюють три рівні взаєморозуміння педагога і студента: високий, середній, низький. При цьому високий рівень взаєморозуміння характеризується адекватною високою оцінкою ділових якостей і позитивним емоційним фоном спілкування. На середньому рівні взаєморозуміння симпатії та антипатії в спілкуванні виникають епізодично, мають тимчасовий характер і виявляються не зовсім яскраво. Відомі непоодинокі випадки, коли педагог оцінює студента вище, ніж студент викладача, чи навпаки. Часто перевага надається інтелектуальному контактові, водночас емоційне спілкування виражене недостатньо. Стосовно низького рівня, то він позначається відсутністю інтелектуального і емоційного контактів, негативною взаємною оцінкою як ділових, так і загальнолюдських якостей, що породжує у процесі спілкування взаємну неприязнь, неадекватність сприймання, непорозуміння.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 54 / PDF downloads: 46

Біографія автора

Ірина Ярославівна Кацюбан, Криворізький державний педагогічний університет

студентка факультету української філології, науковий керівник: Маліцька Лоліта Борисівна, к.пед.наук, доцент

Посилання

Лазарєв М.І. Система навчальної діяльності студентів в інтенсивних технологіях навчання // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія.-№1.-2003.- С.87-97.

Маслоу А. Самоактуализация личносты и образование /Пер. С англ. Г.А.Балла; Ин-т психологии АПН Украины.-К.: Донецк, 1994.-52с.

Романенко М.І. Гуманізація освіти. - Дніпропетровськ: Промінь,2001.-160с.

Сурмін Ю. Методологія аналізу ситуацій.-К.: Центр інновацій і розвитку, 1999. - С.13.

Циба В.Т. Основи теорії кваліметрії: Навч.посібник.-К.: ІЗМН,1997.-160с.

Downloads

Опубліковано

2022-06-27

Як цитувати

Кацюбан, І. Я. (2022). Соціалізація особистості студента у процесі навчання. Актуальні проблеми психології в закладах освіти, 2, 303–307. https://doi.org/10.31812/psychology.v2i.7555

Номер

Розділ

Розділ V