«Мій портрет на тлі моєї згасаючої ери»: лірика Тараса Федюка як явище пізнього поетичного модернізму

Автор(и)

  • Ніна Павлівна Анісімова Бердянський державний педагогічний університет image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.31812/world_lit.v4i0.1323

Ключові слова:

стиль, пізній модернізм, постмодернізм, філософська лірика, інтертекст, сугестія, пейзаж, образ-символ, асоціація

Анотація

У статті лірику Тараса Федюка розглянуто як явище пізнього поетичного модернізму. Проведено розмежування між естетичними засадами постмодернізму і пізнього модернізму. Визначено сутнісні поетологічні риси художнього світу Т. Федюка початку ХХІ століття у річищі творчих пошуків поетичної генерації 1980-х років: тяжіння до символістської естетики; сугестивність мислення; перевага філософських мотивів; акцентування топосу Південного Причорномор’я як художньої моделі малої батьківщини. Особливу увагу зосереджено на розкритті екзистенціального дискурсу лірики, пов’язаного з екзистенціалами самотності, відчуження індивіда від світу, вибору або-або тощо. Проаналізовано художні аспекти втілення образів Танатосу й Еросу. Святе Письмо у статті тлумачиться як основний інтертекст поезії Т. Федюка: автор трансформує біблійні мотиви й образи, надає їм сучасного звучання.

Завантажити

Дані для завантаження поки недоступні.

Біографія автора

  • автор Ніна Павлівна Анісімова, афіліація Бердянський державний педагогічний університет

    доктор філологічних наук, професор

     

     

Завантаження

Опубліковано

2014-12-11

Номер

Розділ

Поетика літератур світу

Як цитувати

«Мій портрет на тлі моєї згасаючої ери»: лірика Тараса Федюка як явище пізнього поетичного модернізму. (2014). Літератури світу: поетика, ментальність і духовність, 4, 9-26. https://doi.org/10.31812/world_lit.v4i0.1323