La stylistique baroque dans le theatre de Corneille

Authors

  • Тетяна Вікторівна Михальченко Kryvyi Rih Pedagogical Institute, SIHE “Kryvyi Rih National University” , КПИ ГBУЗ «Криворожский национальный университет» , Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/world_lit.v5i0.1236

Keywords:

illusiveness, spectacle, baroque performance, «to be – to seem», «play within a play», «mirror effect»

Abstract

The article highlights the influence of baroque aesthetics on Cornelius’s drama. The author’s numerous plays preserves baroque traditions on the level of the plot, dramatic emotions and the concept of characters. The usage of theatrical baroque devices has been researched as a means of reflecting variability and dynamics of life, contradictions and antinomies of the epoch.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Тетяна Вікторівна Михальченко, Kryvyi Rih Pedagogical Institute, SIHE “Kryvyi Rih National University”, КПИ ГBУЗ «Криворожский национальный университет», Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет»

    Senior Lecturer in the Department of Russian and World Literature

Downloads

Published

2015-06-25

Issue

Section

Poetics of world literatures

How to Cite

La stylistique baroque dans le theatre de Corneille. (2015). Literatures of the World: Poetics, Mentality and Spirituality, 5, 105-112. https://doi.org/10.31812/world_lit.v5i0.1236