Лінгводидактичні основи формування компетентностей міжкультурної комунікації студентів-іноземців у процесі навчання української мови
DOI:
https://doi.org/10.31812/filstd.v15i0.183Ключові слова:
українська мова як іноземна, студенти-іноземці, підходи в навчанні, методи навчання, компетентності міжкультурної комунікаціїАнотація
У статті порушено актуальні проблеми формування багатокультурної мовної особистості для рівноправної участі в міжкультурному спілкуванні. Проаналізовано погляди науковців на досліджувану проблему, схарактеризовано мету навчання іноземних громадян, основні підходи, принципи, методи та прийоми вивчення української мови як іноземної. Виокремлено комплекс вправ і методів для формування компетентностей міжкультурної комунікації студентів-іноземців у процесі навчання української мови на основному етапі навчання.
Metrics
Посилання
Гез Н. И. Методика обучения иностранным языкам в средней школе / Гез Н. И., Ляховицкий М. В., Миролюбов А. А., Фоломкина С. К., Шатилов С. Ф. –М. : Высшаяшкола,1982. –373 с.
Зимняя И. А. Психология обучения неродному языку / И. А. Зимняя.–М. : Русский язык, 1989. –219с.
Ларионова Л. Г. Методика преподавания русского языка [Электронный ресурс] / Л. Г. Ларионова. –М. : Просвещение, 2010 Подходы и принципы обучения русскому языку. –Режим доступа: http://proffi95.ru/blogs
Ломакина О. Е. Проективность в методике формирования коммуникативной компетенции студентов языкового вуза : [монография] / О. Е. Ломакина. –Волгоград : Перемена, 2003. –298 c.
Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах : [підручник] / [Бігич О. Б., Бражник Н. О., Гапонова С. В. та ін.]; під керів. С. Ю. Ніколаєвої. –К. : Ленвіт, 1999. –320 с.
Паламар Л. М. Лінгводидактичні основи формування україномовної особистості / Л. М. Паламар. − К. : НПЦ «Київський університет», 1997. − 235 с.
Пассов Е. И. Основы коммуникативной методики обучения иноязычному общению / Е. И. Пассов. − М. : Русский язык, 1989. − 276 с.
Рахманов И. В. Основные направления в методике преподавания иностранных языков в 19-20в. / И. В. Рахманов.–М.:Педагогика,1972.–318с.
Строганова Г. Концептуальні підходи до засвоєння української мови іноземними студентами / Г. Строганова // Теорія і практика викладання української мови як іноземної : зб. наук. праць. − Львів, 2008. − Вип. 3 − С. 173−179.
Ушакова Н. І. Концепція мовної підготовки іноземців у ВНЗ України / Ушакова Н. І., Дубічинський В. В., Тростинська О. М. // Викладання мов у вищих навчальних закладах на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки : зб. наук. праць. − Харків, 2011. − Вип. 19. − С.136−146.
Фоломкина С. Ф. Обучение чтению на иностранном языке в неязыковом вузе : [учеб.-метод. Пособие]/ С. Ф. Фоломкина.–М. : Высшая школа, 2005. –255 с.
Шатилов С. Ф. Методика обучения немецкому языку в средней школе : [учеб. пособие] / С. Ф. Шатилов. –М. : Просвещение, 1986. –223с.13.ЩербаЛ.В. Преподавание языков в школе : Общие вопросы методики : [учебное пособие] / Л. В. Щерба. –[3-е изд., испр. и доп]. –М. : Академия, 2002. –160 с.
Bachmann S. Aufgaben und Ubunfstypologie zum interkulturellen / Bachmann S., Lernen Gerhold S., Wessling G. // Zielsprache Deutsh 27. –Soest : Landesinstitut fur Schule. –1996. –P. 77–91.