Метод білінгвальної освіти: навчання іноземних мов через мистецтво - інтеграція підходів CLIL та ESL/ELL в українському освітньому контексті
DOI:
https://doi.org/10.31812/filstd.v25i.8156Ключові слова:
білінгвальна освіта, CLIL, ESL/ELL, інтеграція мистецтва, методика викладання іноземних мов, міжкультурна комунікація, українська освітня система, творчі навчальні активностіАнотація
У цій статті аналізуються сучасні білінгвальні методи навчання CLIL (предметно-мовне інтегроване навчання) та ESL/ELL (англійська як друга мова/учні, які вивчають англійську мову), які пропонують поєднувати урок іноземної мови з іншими шкільними предметами. Ці методики активно використовуються в європейських країнах і поступово впроваджуються в українську освітню систему. Дослідження визначає ключові проблеми впровадження, зокрема невідповідність у підготовці та кваліфікації педагогічних кадрів. Автори пропонують, що мистецтво є оптимальним предметом для інтеграції з викладанням іноземної мови, оскільки воно функціонує як практичний компонент, що стимулює творчу діяльність учнів і водночас сприяє засвоєнню лексики та культурному розумінню. На відміну від таких предметів, як математика, фізика чи географія, мистецтво є більш доступним для опанування вчителями мови та органічно вписується в урок іноземної мови, розкриваючи культурні аспекти мови, що вивчається. Дослідження демонструє, що вивчення іноземної мови через мистецтво не лише розвиває комунікативні та мовні компетенції учнів, але й значно розширює їхній світогляд, виховує любов до творів мистецтва (музики, живопису, літератури, архітектури, кіно) та забезпечує фонові знання, необхідні для успішної міжкультурної комунікації. У статті висвітлено позитивні та негативні аспекти цих білінгвальних методів, їхній вплив на якість освітнього процесу та запропоновано практичні стратегії впровадження в сучасну освіту України. Наведено три детальні плани уроків для ілюстрації застосування методики на різних освітніх рівнях (початкова школа, середня школа, старша школа).
Завантажити
Посилання
, 2015. Brain Breaks – Action Songs for Children – Move and Freeze – Kids Songs by The Learning Station. URL: https://www.youtube.com/watch?v=388Q44ReOWE.
, 2020. Kids vocabulary – Clothes – clothing – Learn English for kids – English educational video. https://www.youtube.com/watch?v=Q_EwuVHDb5U.
, 2023. Titanic - Movie Summary. URL: https://www.youtube.com/watch?v=lZmSYP7-vPQ.
, 2024. art noun - Definition, pictures, pronunciation and usage notes | Oxford Advanced Learner’s Dictionary at OxfordLearnersDictionaries.com. URL: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/art_1.
Aldis, E., 2017. About Frida Kahlo. URL: https://www.youtube.com/watch?v=IqYB_PmROnQ.
Artrageous with Nate, 2018. Who Was Frida Kahlo? URL: https://www.youtube.com/watch?v=Y3MSyNGsBWk.
Bogdan, D.H., Barbu, C., Gracia, F.P., 2017. English through Art: Developing English competences through ARt-oriented activities in an ICT-based environment. Ploies, ti. URL: https://web.archive.org/web/20180901075736/http://arteducation.eu/EnglishThroughArt.pdf.
Coyle, D., 2008. CLIL – a pedagogical approach, in: Deusen-Scholl, N.V., Hornberger, N. (Eds.), Encyclopedia of Language and Education. 2nd ed.. Springer, pp. 97–111. doi:10.1007/978-0-387-30424-3_92. DOI: https://doi.org/10.1007/978-0-387-30424-3_92
Coyle, D., Hood, P., Marsh, D., 2010. CLIL: Content and Language Integrated Learning. Cambridge University Press, Cambridge. URL: http://103.203.175.90:81/fdScript/RootOfEBooks/E%20Book%20collection%20-%202024%20-%20G/ENGLISH/CLIL%20%20Content%20and%20Language%20Integrated%20Learning.pdf.
Kanevska, O., Sulik, O., 2020. Method of bilingual education: foreign language through the art, in: Literary discourse: theoretical and practical aspects. Publishing House “Baltija Publishing”, Riga, Latvia, pp. 174–182. doi:10.30525/978-9934-26-009-4. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-009-4
Oblomova, O., 2020. Kak iskusstvo vliyayet na psikhiku cheloveka: kratkiy likbez [How art affects a person’s psyche: a short tutorial]. URL: https://4brain.ru/blog/kak-iskusstvo-vlijaet-na-psihiku-cheloveka/.
Razenkov, I.V., 2014. Vliyaniye izobrazitel’nogo iskusstva na razvitiye lichnosti rebenka v sisteme dopolnitel’nogo obrazovaniya [The influence of fine arts on the development of a child’s personality in the system of additional education], in: Aktual’nyye zadachi pedagogiki: materialy V Mezhdunar. nauch. konf., Izdatel’stvo Molodoy uchenyy, Chita. pp. 171–173. URL: https://moluch.ru/conf/ped/archive/102/5358/.
Ruiz, P.J., 2010. Art as a Tool for Teachers of English Language Learners. The State Education Department, The University of the State of New York, New York.
Shuman, R.B., 2018. Teaching English through the Art. Revised ed., National Council of Teachers of English. Updated edition with modern pedagogical approaches.
Strawbridge, J., 2016. 9 CLIL Activities for the Foreign Language Classroom. URL: https://www.fluentu.com/blog/educator/clil-art/.
Vovchenko, O.M., 2019. Metod CLIL yak odyn iz shlyakhiv do uspishnoho uroku [The CLIL method as one of the ways to a successful lesson]. Nimets’ka mova v shkoli [German language at school] 124. URL: http://journal.osnova.com.ua/article/72694.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до ліцензії Creative Commons Attribution 4.0 International License.